با حذف ارز ترجیحی شاید برخی به سمت تجارت با کشورهای GIS بروند
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همایش امنیت غذایی و مسایل زیستی با حضور سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس اینترپل کشور، امینی معاون اینترپل، سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتطامی استان قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دام و طیور استان و مدیران دستگاههای تابعه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.
دراین همایش  مهدی بخشنده بیان کرد: با محدودیت های بانکی در حال حاضر ارز دریافتی ناشی از معاملات خارجی توسط صرافان با ضریب ریسک بالا جابجا می شود که با مشکل سرقت و فرار طرف واسطه مواجهیم.

بخشنده بیان کرد: اگر ایرانی هم در خارج تخلف کند باید احساس خطر کند که دستگیر می شود و پلیس اینترپل می تواند مصادیق جرایم را برای فعالان اقتصادی تشریح کند تا آسیب های این بخش شناخته شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: خرید نهاده ها از خارج به قیمت مناسب، جابجایی مطمئن ارز، شناخت هویت طرف های قرارداد خارجی، کمک به بازگشت متخلفان و تضمین اسناد قراردادهای تجاری از خدماتی است که می توانیم با راه اندازی دفتر پلیس اینترپل از آن برخوردار شویم.

 

کدخبر: 790046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟