اجرای سه پروژه گردشگری اولویت‌دار در شهرستان سقز

به گزارش رکنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان با حضور در شهرستان سقز و دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار سقز اظهار کرد: شهرستان سقز با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در استان به‌شمار می‌رود که سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود:با توجه به پتانسیل‌های بالای گردشگری و مجاورت سقز با شهر تجاری و مرزی بانه، اولویت‌بندی طرح‌های گردشگری و شناسایی مناطق مستعد در این حوزه، برای توسعه گردشگری این شهرستان امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

 

 

او با بیان اینکه شهرستان سقز یک منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری و گردشگری در شمال استان کردستان است، عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف سقز در آینده می‌تواند اقتصاد شهرستان و استان را شکوفا کند.

 

 

گویلیان، یادآور شد: وجود آثار طبیعی و تاریخی فراوان در این شهرستان، قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب، وجود فرودگاه و دو سد در این شهرستان از جمله این ظرفیت‌هاست.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:امید است با همکاری و همراهی فرمانداری و ‌شهرداری سقز، در راستای پیشبرد اهداف این اداره کل در حوزه‌های تخصصی اقدامات اساسی انجام شود.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 790034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟