اجرای طرح همیاران صلح در اتحادیه های تعاونی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، حجت الاسلام معصومی از مسوولان شورای حل اختلاف در این جلسه گفت: تلاش های فراوانی صورت گرفته و این جلسه با عنایت و پیگیری های متعدد تشکیل شده و امیدواریم با تمام مشکلات موجود دارای خروجی خوبی هم باشیم تا به جامعه کمک کنیم،زیرا خدمت به مردم ذخیره دنیا و آخر ما است.

وی افزود: سنت حسنه ای پایه گذاری شد و استان خراسان رضوی کار بسیار خوبی را تحت عنوان همیار بنا نهاد و اکنون حدود ۵٠٠ همیار که عمدتا در مساجد هستند تشکیل شده است. گاها ممکن است دادسراها نیز پرونده هایی را که مجبور به صلح و سازش می‌شود را تحویل همیار دهند.

حجت الاسلام معصومی اظهار داشت: علت اینکه این سنت را در مساجد خواستیم برگزار شود، توجه به خیر و برکت آن است، قبلا پرونده ها در دادگاه ممکن بود بیش از یکسال زمان ببرد، اما اکنون به حرمت مساجد بسیاری از پرونده ها به صلح و سازش منجر می شود.

معاون شورای حل اختلاف استان نیز گفت: در طرح همیاران صلح ما بنا داریم عملا دادگستری را تحویل اتحادیه ها دهیم، قوه قضائیه به این نتیجه رسیده که باید کار را به مردم دهد. لذا بنا بر این شد تا استان خراسان رضوی به عنوان الگو این کار را تحت عنوان همیاران صلح شروع به کار کند.

باقری افزود: ٩۶ اتحادیه در اصناف، غیر از اتحادیه های تعاونی داریم که به آن ها دفتر داده ایم و گفته ایم نیاز نیست به هیچ وجه به دادگستری مراجعه شود و موارد شکایت اولیه در این دفاتر پیگیری گردد.

در ادامه جلسه، روسای اتحادیه های تعاونی استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند

کدخبر: 789577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟