عدم مماشات در برخورد با تخلفات حوزه ساخت و ساز

به گزارش رکنا از رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت  در جلسه بررسی خلاف سازی‌ و موانع و چالش‌های موجود در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور معاونین و مدیران مناطق برگزار شد، اظهار داشت: در شهر رشت با پدیده عمده خلاف‌ سازی و شبکه ارتباطات غیررسمی در این حوزه مواجه هستیم که باید به هر شکل از استمرار این روند جلوگیری به عمل آوریم.

سید امیر حسین علوی ابراز داشت: شهرداریهای مناطق پنجگانه، نواحی و معاونان باید موضوعات و مصادیق ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه خود را به صورت جزء به جزء برطرف نمایند و شهرداری کل هم با ورود به موضوعات کلی‌تر و جامع‌تر حمایتهای لازم را از آنان برای برخورد با خلاف‌ سازان انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی منافع به جیب رشوه گیران و خلاف سازان میرود، یادآور شد: انتظار دارم مناطق به صورت جدی پیگیر مکاتبه با شعبات کمیسیونها باشند تا در خصوص تخلفات ساخت و ساز در سطح شهر برخورد جدی‌تری لحاظ شود.

لازم به ذکر است مدیران مناطق شهرداری رشت نیز در این جلسه هر یک به صورت جداگانه موانع و چالش‌های پیش‌روی خود برای برخورد با خلاف‌ سازیها را در سطح پنج منطقه تشریح کرده و خواستار همکاری و مساعدت هر چه بیشتر دستگاه‌ قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای ذیربط با شهرداری شدند.

همچنین بعد از پایان جلسه بررسی خلاف سازی و موانع و چالش های موجود، سریعا جلسه بررسی اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق پنجگانه برگزار شد و در این جلسه نیز هر یک از مدیران مناطق در خصوص پروژه‌های در دست اجرای منطقه مربوطه، درصد پیشرفت پروژه‌ها و موانع موجود گزارشاتی را ارائه کردند.

اصلاح چارت تعمیرگاهی معاونت عمران، پیگیری جدی‌تر رنگ آمیزی جداول بدون فوت وقت به ویژه در محلات و استفاده از نیروهای فضای سبز و رفت و روب و شهربانی در این حوزه، سرعت بخشیدن هر چه بیشتر به روند اجرای پروژه‌ها با توجه به شرایط مناسب جوی، انتقال کلیه ماشین آلات شهرداری به سازمان عمران و لزوم پیگیری و تقسیم کار در بخشهایی نظیر موضوعات خرد، بحث درآمدی، زیباسازی و مسائل مالی توسط معاونان و مدیران از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بر ضرورت آنها تاکید شد.

گفتنی است در پایان جلسه بررسی اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق پنجگانه، شهردار رشت از معاونین و مدیران شهرداری به جهت حجم زیاد کار تشکر و قدردانی به عمل آورد و بر تلاش بیشتر آنها در وظایف محوله تاکید کرد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 789571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟