قانون کاهش سهم شهرداری‌ها از مالیات ارزش افزوده خسارت بار است

به گزارش رکنا از اصفهان،حسین حفیظی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته در شهر کوشک، اظهار داشت: ساماندهی وردی شهر کوشک به عنوان یک ایراد شهری به شمار می‌آمد که پروژه نیم میدان از سال ۸۲ برای آن در نظر گرفته شد که پس از مطالعه این طرح اصلاحات لازم انجام شد.

 

وی افزود: در این طرح به دلیل اینکه میدان بر روی یک بازارچه قرار گرفته، تاییدیه ایستایی پل و میدان اخذ شد که شهریور سال ۹۹ این پروژه آغاز و اسفند ۱۴۰۰ افتتاح شد.

 

شهردار کوشک اتمام پروژه الغدیر را از دیگر اقدامات مهم و مطالبه بحق مردم برشمرد و گفت: این پروژه ۱۲ سال ناتمام باقی مانده بود که طرح ساماندهی هندسی و آسفالت بر این پروژه مصوب و با همکاری مدیریت منطقه ۲ عملیات انتقال گاز، در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اجرای این پروژه آغاز شد.

 

وی افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات را شرکت گاز در اختیار شهرداری کوشک قرار داده و اجرای این پروژه به عهده شهرداری است و بودجه‌ای بسیار هنگفتی برای آن در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده مرحله روکش آسفالت انجام شود و کل این پروژه شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.

 

حفیظی در خصوص جزئیات فنی این پروژه بیان کرد: طول این پروژه یک و نیم کیلومتر و عرضی که به آسفالت اضافه می‌شود از ۸ متر تا ۱۴ متر است و در دو فاز باند کناری بلوار الغدیر و اصلاح رفوژ میانی و تقاطع عملیاتی می‌شود که خوشبختانه رضایت‌مندی خوبی در سطح شهر و ملی به همراه داشته است.

 

اولویت آزادسازی و بازگشایی معابر در کوشک

 

وی ادامه داد: از لحاظ فنی به ترتیب پروژه‌هایی که دارای اهمیت هستند بعد از دو پروژه میدان ورودی و بلوار الغدیر، اجرای سقف دوم زورخانه است که سازه بسیار خاصی است و ورزشکاران باستانی و مردم خواستار راه‌اندازی چنین مجموعه ورزشی شدند که ۵ میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده و طی ۴ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

شهردار کوشک با اشاره به قدمت بیش از هزار سال این شهر، گفت: با توجه به قدمت این شهر حدود ۶۰ هکتار بافت فرسوده و متراکم وجود دارد و جمعیت این شهر ۲۰ هزار نفر است و به دلیل وجود کوچه‌های کم عرض کیفیت زندگی دچار مشکل شده بنابراین اولویت این شهر با آزادسازی و بازگشایی معابر است.

 

وی ادامه داد :۱۲ مورد آزادسازی داشتیم که ارزش ریالی آن حدود ۸ میلیارد تومان طی ۶ ماه اول سال گذشته بوده است و معمولاً این آزادسازی‌ها یا به صورت نقدی و یا ارائه پروانه‌ها و امتیازات و واگذاری زمین‌ها انجام می‌شد.

 

دفع آب معابر سطحی به سمت قنات‌ها

 

حفیظی در خصوص برنامه‌های آتی گفت: بعد از زورخانه و بلوار الغدیر، بلوار امام خمینی در راستای زیباسازی و با کمترین هزینه انجام شد و عقد قرارداد المان شهری برای ورودی و داخل شهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی احداث پیاده‌روها حدود هفت هزار متر مربع، تأمین قیر آسفالت حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن، تأمین روشنایی معابر که حدود ۳۵۰ روشنایی تعویض و جابجایی ۲۰ پایه خطرساز را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: انجام دفع آب‌های سطحی به صورت مطالعات محور از دیگر اقدامات شایسته‌ای است که با نگاه کلی و به دور از منطقه‌ای انجام شده است و به سمت قنات‌ها روانه می‌شود.

 

شهردار کوشک خاطر نشان کرد: احداث مراکز فرهنگی و فرهنگ سرای شهر کوشک و ساخت باغ بانوان از اقدامات فرهنگی به شمار می‌رود که کلنگ زنی فرهنگسرا در این دوره انجام و پیش بینی می‌شود که تا ۸۰ درصد آن پیشروی داشته باشد.

 

توسعه شهری و جلوگیری از تخلفات

 

حفیظی دقیق سازی حریم مرز شهرستان را دارای اهمیت دانست و افزود: معابر عمومی و برخی از جوی‌هایی که به صورت غیر قانونی و تخلف به باغات الحاق و تغییر کاربری شده است، شناسایی و مانع از تخلف می‌شویم، از سویی دیگر مرز کوشک با شهرستان خمینی‌شهر و فلاورجان و نجف آباد باعث می‌شود که اصلاح مرز و دقیق‌سازی به نفع این شهرستان‌ها نیز واقع شود.

 

وی در خصوص بودجه شهرداری گفت: مبلغ تفریق بودجه ۲۷ میلیارد تومان بوده در حالی که بودجه بسته شده حدود ۹ میلیارد تومان بود و بودجه سال جاری ۱۸ میلیارد بوده است.

 

ضرر قانون کاهش سهم شهرداری از مالیات ارزش افزوده

 

شهردار جوان کوشک خاطر نشان کرد: در قانون مالیات ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها به ویژه شهرهای کوچک کاهش یافته که درآمد آنها به یک هفتم می‌رسد و یک ضربه غیر قابل جبرانی به شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی خواهد بود و خواستار عودت و اصلاح این قانون هستیم.

 

وی ادامه داد: اراضی وردی شهر کوشک برای سرمایه‌گذاران فرصت بسیار خوبی است و امیدواریم طی یک سال آینده جذب صورت گیرد تا حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد و می‌توان از آن به عنوان درآمد پایدار استفاده کرد.

 

سابقه دیرینه شهر کوشک

 

حجت‌اله مهرابی، عضو شورای شهر کوشک نیز با اشاره به سابقه بالای هزارساله این شهر، گفت: افراد بزرگ و شاخصی از بزرگان صفوی در این شهر وجود داشتند و چنین القابی مانند ملأ باشی داشتند و حتی حمام تاریخی آن از طراحی شیخ بوده است.

 

وی افزود: کاروان سرای شهر کوشک نیز محل اتصال شرق و غرب اصفهان بوده و کارخانه یخ‌سازی نیز در این شهر وجود داشته است که در آن ایام ظرفیت تبدیل شدن به شهر را داشته است.

 

مهرابی راه‌اندازی منطقه کارگاه صنعتی را از اقدامات تأثیرگذار دانست و افزود: برای درآمد پایدار شهرداری و ایجاد اشتغال نیز این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 789047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟