اکثر کولبران جوانان تحصیل کرده و بی کار هستند

به گزارش رکنا از کردستان؛ فردین وکیلی مدیر کل فنی و حرفه ای استان کردستان اظهار داشت:حوزه اشتغال برکسی پوشیده نیست، چون همه همکاران در این راستا بصورت جزیره ای عمل می کنند و همه ما تلاش می کنیم تا شرایط مناسب اشتغال و آمار بی کاری را کاهش دهیم. 

 

 

وکیلی با اشاره به موفقیتهای سال 1400 در حوزه کارگاهی که چشمگیر بوده است، گفت:نمونه آن در یکی از روستاهای مریوان است که 15 نفر به صورت ثابت در یک کارگاه مشغول به فعالیت هستند. 

 

 

وی با تاکید برحمایت از تولیدکنندگان و افرادی که در بستر اشتغال فعالیت می کنند، افزود: حمایت از افردای که در جهت سرمایه گذاری و اشتغالزایی فعالیت می کنند، یک فرصت بسیار خوبی است، که ما باید از آنها حمایت کنیم تا این کارگاهها بصورت پایدار و مداوم ماندگار باشند. 

 

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان اضافه کرد: کولبری در استان کردستان یک واقعیت انکار ناپذیر است که بارها جلسات مکرری صورت گرفته است،  اما تاکنون و عملا هیچ کار خاصی برای این معضل انجام نشده است.  

 

وی با اشاره به اینکه اکثر کولبران جوانان تحصیل کرده وبی کار هستند، گفت: اگر زمینه اشتغالزایی و ایجاد کارگاههای مناسب برای آنها فراهم شود، قطعا بیشتر آنها به سمت آن سوق داده می شوند و پدیده کولبری هم کاهش می یابد. 

 

 

وکیلی گفت:ما باید با برنامه ریزیهای مناسب در جهت اشتغالزایی برای این افراد در محل سکونت خود اقداماتی را فراهم کنیم و نسبت به شرایط جغرافیایی و محل سکونت این افراد شرایط تسهیلات و نحوه تعیین اشتغال مورد نیاز وتوامندیهایی را برای آنها فراهم کنیم. 

 

وکیلی با اشاره به اینکه در هر روستا یک مهارت را می توانیم شناسایی وگسترش دهیم، افزود: ما باید با تشکیل شبکه های موفق که ارتباط موثری با تعاونیها در روستاها دارند اقدامات و برنامه ریزیهای لازم را در جهت ایجاد بستر مناسب اشتغالزایی فراهم کنیم، و قطعا این روند از مهاجرت روستاییان و وابستگی آنها به زندگی شهری و همچنین کاهش سطح بیکاری و افزایش اشتغال بسیار تاثیر گدار خواهد بود.

 

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

کدخبر: 788993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟