کشف ۳۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سرهنگ مختاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: عمده کشفیات ما مربوط به تریاک با ۲۹۵ کیلوگرم است و در این زمینه ۱۶ نفر قاچاقچی، ۳۲ نفر حمل‌کننده و ۲۳۹ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر در استان اردبیل شناسایی و دستگیر شدند.

وی مجموع افراد دستگیر شده در طرح ضربتی ۲ ماهه بهار را یک‌هزار و ۴۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: با منهدم شدن یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر، ۵۷ دستگاه خودرو و یک دستگاه سلاح گرم نیز از سوداگران مرگ به دست آمده و چهار هزار و ۱۶۱ قرص مواد مخدر صنعتی در این زمینه کشف شده است.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به اجرای طرح ضربتی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اشاره کرد و افزود: ۶۲ مرحله طرح ضربتی در محلات پرخطر، آلوده، جاده‌ها و مسیرهای ترانزیتی استان انجام شده که در مجموع بیش از ۲۳۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۲۰۲ نفر نیز دستگیر شدند.

مختاری نظارت پلیس مبارزه با مواد مخدر را بر فعالیت توزیع‌کنندگان مواد در اطراف فضاهای آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ۱۴۲ طرح اجرا شده در این مناطق، پنج کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۱۴۶ نفر نیز دستگیر شدند.

وی با ابراز تأسف از پایین آمدن سن اعتیاد در استان تا ۱۸ سالگی اضافه کرد: همچنان مراقبت‌ها از فضاهای اطراف آموزشی و دستگیری سوداگران و دلالان ادامه دارد تا نوجوانان ما آلوده به مواد افیونی نشوند.

 

کدخبر: 788811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟