اعلام افزایش حقوق کارگران تا هفته آینده/ در تامین معیشت کارگران عقبیم

به گزارش رکنا از یزد؛ حجت الله عبدالملکی ظهر جمعه در جمع کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: بعد از انقلاب جامعه ای که امام راحل بسیار به آن تاکید داشتند، کارگران بودند.

وی با اشاره به بخشی از بیانیه امام خمینی(ره) به مناسبت روز کارگر بر رعایت حقوق کارگران تاکید کرد و افزود: به جرات می توان گفت که در ۱۰ ماه گذشته اقداماتی که در دولت مردمی برای حوزه کارگران انجام شده در ۲۰ سال گذشته بی سابقه است.

عبدالملکی با بیان اینکه در مورد افزایش حقوق کارگری دولت در هفته آینده نظر قطعی و نهایی خود را اعلام خواهد کرد، یادآور شد: نگاه تمامی اعضای هیئت دولت و شخص رئیس جمهور به رفاه و آسایش کارگران است.

وی با بیان اینکه اکثریت کارفرمایان طرح افزایش حقوق را اجرا کرده اند، افزود: ما در زمینه تامین نیازهای معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار عقب هستیم و امیدواریم هر اقدامی که ممکن است انجام داده شود تا این مشکلات حل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تامین حق کارگران در جریان خصوصی سازی عنوان کرد: اگر حقی از کارگران در این زمینه ضایع شده، مدیران صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نسبت به جبران آن اقدام کنند.

عبدالملکی بیان کرد: ما معتقد به تکمیل زنجیره ارزش در مناطق هستیم و کلنگ زنی های امروز در همین راستا انجام شده و امروز بعد از مدتی توقف برخی از این طرح ها با حرکتی جهادی آغاز شد.

وی در مورد فعالیت های دانش بنیان در حوزه بهره برداری از معدن عنوان کرد: امیدواریم طرحی که اکنون در دست بررسی است، تا پایان سال اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری های جدید و طرح های توسعه سنگ آهن مرکزی بافق اختصاص یافته است، افزود: نفع این سرمایه گذاری به صندوق بازنشستگان فولاد و استان یزد خواهد رسید.

مهر

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 787933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟