اگر حقوق معدنی شهرستان پرداخت شود، هیچ نیازی به کمک دولت ندارد

به گزارش رکنا از یزد، محمدرضا صباغیان، در مراسم افتتاح طرح های جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: بافق شهرستانی دارای ظرفیت های عظیم است اما متاسفانه از برخی موارد اولیه محروم است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت فرودگاهی در این شهرستان بیان کرد: با توجه به رفت و آمدهای متعددی که به شهرستان بافق می شود و با توجه به فاصله ۱۲۰ کیلومتری یزد از بافق، ایجاد یک فرودگاه برای بافق ضروری است و خوشبختانه این ظرفیت در این شهرستان وجود دارد.

صباغیان با اشاره به معادنی که در شهرستان بافق وجود دارد، عنوان کرد: این شهرستان در صورتی که حق و حقوق معدنی آن به درستی پرداخت شود، هیچ نیازی به کمک دولت ندارد.

نماینده گسترده ترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به برخی کمبودها در شهرستانی نظیر بافق گفت: اینکه این شهرستان با این ثروت عظیم از مشکلات درمانی رنج می برد، هیچ توجیهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم بافق زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: بافق به همراه دو شهرستان دیگر استان یزد یعنی خاتم و مروست درمانگاه تامین اجتماعی ندارند و در شرایطی که حق بیمه پرداخت می کنند، از خدمات بیمه استفاده ای نمی برند.

صباغیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجتمع چادرملو اقدام به انتقال آب از خلیج فارس به یزد کرد، گفت: این ظرفیت برای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران هم فراهم است اما این اقدام را انجام نداده و درخواست ما این است که انتقال آب با مشارکت سنگ آهن یکی از اولویت ها باشد.

امتیاز بهره برداری از یک معدن به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد اختصاص یابد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد نیز در این مراسم اظهار داشت: در بحث معادن انتظار این است که شرایط فراهم شود تا معادنی به راه بیفتد و امتیاز بهره برداری از آن را به صورت مشارکتی یا مستقل به این صندوق بدهند.

حسین عامریان بیان کرد: در مواردی نیاز به مجوز و زیرساخت وجود دارد و امیدواریم این شرایط تسهیل شود.

وی، پرداختن به حواشی را یک آفت بزرگ برای مدیریت و پیشرفت دانست و اظهار داشت: اکنون که دارایی های غیرمولد صندوق را سرمایه گذاری کرده ایم تا اشتغال و تولید ایجاد شود، مسئولان هم حمایت بیشتری داشته باشند.

عامریان تاکید کرد: مسئولیت پذیری و ریسک ویژگی دولت مردمی است و باید با این روحیه برای مردم کار انقلابی انجام دهیم.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 787903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟