رئیس کل دادگستری استان کردستان بصورت سرزده از کارخانه «لاستیک بارز» استان بازدید کرد

در ابتدای این بازدید، مجتبی جیریایی معاون پشتیبانی، توسعه و کیفیت کارخانه لاستیک بارز اظهار داشت : تعداد اشتغال این کارخانه بیش از 830 نفر می باشد و هم اکنون تولید متوسط این کارخانه روزانه حدود 14 هزار حلقه لاستیک تولید و روانه بازار مصرف می نماید که در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاههای مختلف اجرایی و اضافه شدن نیروهای جدیدالاستخدام ، این میزان از 17 هزار حلقه در روز عبور خواهد کرد.

 

وی ضمن ابراز رضایت از وضعیت فعلی کارخانه ، عدم حضور ثابت سرپرست این واحد تولیدی را از مشکلات برشمرد و افزود : با توجه به دریافت تسهیلات ارزی این کارخانه به مبلغ 7/93 میلیون یورو در سال 1394 به جهت خرید ماشین آلات از صندوق توسعه ملی ، هم اکنون برای بازپرداخت این تسهیلات به نرخ روز دچار مشکل جدی هستیم و این مشکل طرح توسعه کارخانه لاستیک بارز را متوقف کرده است.

 

در ادامه این بازدید، رئیس کل دادگستری استان کردستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از نزدیک و بصورت اختصاصی با کارگران شاغل در این کارخانه گفتگو کردند و ضمن پیگیری مشکلات و دغدغه های آنها ، اظهار داشت : کارخانه لاستیک بارز کردستان همانند سایر واحدهای تولیدی استان از حمایتهای قضایی دادگستری استان برخوردار می باشد. 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در حاشیه این بازدید افزود: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان، با جدیت هرچه تمامتر پیگیر مشکلات تمامی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان بوده و در کنار دستگاههای اجرایی استان به  موضوع اشتغال توجه جدی دارد. 

 

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان افزود: معضل بیکاری از دلایل عمده افزایش ورود پرونده ها به دادگستری است و اگر اشتغال مولد و واقعی برای جوانان ایجاد شود به همان اندازه از افزایش آمار جرم، بزهکاری و آسیب های اجتماعی در کشور جلوگیری خواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم ورود جدی دستگاههای اجرایی و بانک مربوطه در استان و مرکز در جهت رفع بعضی از مشکلات موجود در این کارخانه ، اظهار داشت : مقرر گردید مشکلات این کارخانه ابتدا در کارگروه فنی و حقوقی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی بصورت کارشناسی بررسی شود و نتیجه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با حضور اعضای مربوطه بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی گردد.

رئیس دستگاه قضایی استان کردستان افزود : در سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین، دادگستری استان اگر در جایی شاهد سستی و اهمال مسئولی در زمینه رفع موانع تولید باشد در راستای دستورالعمل ترک فعل مدیران موضوع را با جدیت بررسی و برخورد مقتضی را انجام خواهد داد.

 

همچنین محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در این بازدید بر ضرورت مدیریت صحیح ضایعات کارخانه لاستیک بارز کردستان تاکید کرد و تصریح کرد :  مشکلات این کارخانه با جدیت در  ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بررسی شده و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد .

شایان ذکر است که کارخانه لاستیک بارز کردستان در شهرک صنعتی دهگلان واقع در 25 کیلومتری شهرستان سنندج قرار دارد. 

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 787762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟