اجرایی شدن پویش حمایت هر مدیر از یک کودک کار در ایلام

به گزارش رکنا از ایلام، رضا امیری مقدم روز چهارشنبه در نشست تخصصی راه های کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی ویژه دختران در اداره کل بهزیستی ایلام افزود: این پویش با همکاری دادستانی و بهزیستی با توجه به ضرورت حمایت مالی از کودکان کار انجام و ساز و کار اجرایی آن در آینده نزدیک توسط بهزیستی تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه دفتر حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان باید در استان تشکیل شود، ادامه داد: بر اساس قانون تمامی اطفال و نوجوانان ساکن در کشور باید زیر پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در استان تاکید کرد. جانشین دادستان با تاکید بر اینکه بهزیستی بتنهایی متولی ساماندهی آسیبهای اجتماعی نیست تصریح کرد: همه دستگاه ها برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی باید پای کار باشند و بهزیستی را یاری داده و راهکارهای عملی ارایه دهند. ***کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی بر عهده یک ارگان خاص نیست

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: آسیبهای اجتماعی تنها مختص ایلام نبوده و در همه مناطق کشور وجود دارد.

محمد پیش بهار با ذکر اینکه بر اساس قانون وظایف هر دستگاه در کنترل، کاهش و ساماندهی آسیبهای اجتماعی مشخص است، افزود: هر ارگان و دستگاهی در این زمینه باید به وظایفش بدرستی عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل، کاهش و ساماندهی آسیبهای اجتماعی نیازمند مشارکت همه دستگاه هاست، گفت: اعتبار مربوطه در این زمینه به دستگاه های مرتبط ابلاغ و همه باید پای کار باشند.

وی همچنین با اشاره به آسیب خودکشی در استان گفت: در این زمینه هیاتهای اندیشه ورز در استان بصورت ویژه در حال بررسی این مساله بوده تا نظرات آنها در کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان ارایه و مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ***بهزیستی بتنهایی متولی ساماندهی آسیبهای اجتماعی نیست. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بهزیستی بتنهایی متولی آسیبهای اجتماعی نیست گفت: همه دستگاه ها در این زمینه باید راهکار علمی و عملی ارایه دهند. 

حسین نورعلیوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به رفع و ساماندهی آسیبهای اجتماعی خواستار انسجام، همکاری و مشارکت همه دستگاه ها در این زمینه شد.

ایلام/کوثر موسوی 

 

کدخبر: 787404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟