تکمیل زنجیره کامل فرآوری مواد معدنی یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم در کردستان است
به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در مراسم افتتاح طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور در استان کردستان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و جمعی از مدیران در فرودگاه سنندج برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام وزارت صمت و سازمان زمین شناسی برای آغاز عملیات شناسایی ذخایر معدنی در پهنه شهرستان دیواندره، گفت: برای اجرا و اتمام این طرح راهبردی در اقتصاد و اشتغال استان سازمان زمین شناسی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده و در مدت زمان کمتر از یک سال به اتمام می‌رسد.
وی پیمایش و شناسایی ذخایر معدنی را جزو مطالبات به حق مردم و گام اول در به فعل درآوردن ظرفیت های معدنی استان عنوان کرد و افزود: ایجاد زنجیره کامل فرآوری مواد معدنی باید در استان راه اندازی شود تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت به اشتغالزایی در استان نیز کمک کند.
زارعی کوشا ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا هیچ ماده معدنی از استان به صورت خام خارج نشود تا از این رهگذر در آینده شاهد رشد اقتصادی پایدار باشیم.
استاندار کردستان از دیگر برکات و دستاوردهای آغاز مطالعات اکتشافات معدنی در کردستان و در پهنه دیواندره را علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، تربیت نیروی انسانی در این حوزه نام برد و گفت: در کردستان تاکنون ۱۸ ماده معدنی شناسایی شده و در برخی از بخش ها نیز سرمایه گذاری های بزرگ انجام شده است.
وی از مجموعه مدیران استانی خواست همکاری های مورد نیاز را به صورت کامل با عوامل سازمان زمین شناسی در استان داشته باشند.
همزمان با این مراسم و با حضور استاندار کردستان عملیات اجرایی شناسایی ذخایر معدنی در پهنه شهرستان دیواندره با به پرواز درآمدن هلیکوپتر شناسایی آغاز شد.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 786896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟