تلاش کنیم اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان محقق شود

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، استاندار سمنان در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان با بیان اینکه رقمی از اعتبارات تخصیصی استان در هیچ دستگاهی از جمله پارک علم و فناوری نباید برگشت داده شود گفت: افزایش بازده تولید و بهره وری با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و جذب و توزیع اعتبارات اختصاص یافته در این بخش زمینه ساز تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

سید محمدرضا هاشمی گفت: این استان  در بخش‌های مختلف صنعتی ، معدنی  و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد که باید با کمک دانشگاه‌ها به صورت علمی و دانش بنیان بهره برداری شود.

استاندار سمنان بیان کرد: در راستای تقویت حوزه اقتصاد، تولید، سرمایه گذاری و تولیدات داخلی، شعار امسال توسط مقام معظم رهبری اینگونه نام نهاده شد.

وی یادآور شد: به هیچ عنوان نباید رقمی از اعتبارات استان سمنان توسط دستگاه های اجرایی برگشت بخورد.

هاشمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و نتیاج آن در جامعه داشت و از همکاری همه مردم  اصناف و بازاریان در اجرای مطلوب این طرح در استان قدردانی کرد.

رییس پارک علم و فناوری استان هم در این جلسه گفت: از ۵۰ مصوبه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان تا کنون ۱۸ مصوبه به نتیجه رسیده و بقیه در دست اقدام است.

محسن نظری عمده مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان را تسهیلات  ، خرید محصولات  و واردات کالا‌هایی که مشابه آن در استان تولید میشود  عنوان کرد و افزود: برای رفع این مکلات در این ستاد برنامه ریزی شده است.

در این جلسه برنامه‌های راهبردی دانشگاه سمنان ، بنیاد نخبگان و جهاد کشاورزی استان در زمینه تحقق شعار سال ، ارائه و مشکل یکی از شرکت‌های دانش بنیان هم بررسی شد.

 

 

کدخبر: 786360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟