با ورود دادستانی تاکستان؛ عملیات ساخت یک ساختمان ناایمن متوقف شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  حسین رجبی در این خصوص گفت: طی مکاتبه صورت گرفته از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان، عملیات ساخت یک باب ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ساخت و ساز ناایمن گزارش شده، که بر همین اساس و به منظور بررسی ابعاد موضوع دستورات قضایی لازم صادر شد.

وی افزود: بر اساس بررسی های فنی و تخصصی از سوی دستگاه های متولی، عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز در این ساختمان محرز گردید و دادستانی نیز در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه و به استناد ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون مذکور و از باب احیاء حقوق عامه (ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری)، تا رفع ایرادات و نواقص از عملیات اجرایی ساخت با صدور دستور توقف، جلوگیری بعمل آورد.

رجبی در ادامه بیان داشت: پس از رفع کامل ایرادات و رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و با اعلام نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان، ادامه عملیات ساخت ساختمان مذکور بلامانع خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان هشدار داد: دستگاه های متولی در حوزه صدور پروانه، نظارت بر عملیات ساخت و ساز نباید از انجام وظایف قانونی خود در ساخت و سازها غافل شوند، زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه و ورود خسارت به جان و مال مردم، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و قطعاً در صورت اهمال و ترک فعل با آنها برخورد قانونی می شود

 

کدخبر: 786354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟