تدوین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری و شورای شهر درسال ۱۴۰۱

به گزارش رکنا از رشت، رییس کمیسیون برنامه و بودجه حلقه مفقوده قرار گرفتن در مسر توسعه پایدار در شهر رشت را  انقطاع بین دانشگاه و مدیریت شهری دانست و افزود؛ کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با آگاهی از این موضوع برای سال 1401 بودجه پژوهشی برای همین امر در نظر گرفته و اگر امسال در این زمینه موفق عمل کنیم برای سال آینده مطمئناً بودجه را در این زمینه افزایش خواهیم داد. 

سید شمس شفیعی با مطرح کردن این موضوع که کشور ما از سال 1367 اقتصاد برنامه محور داشته و شهرداری ها مراکز استان‌ها نیز از سال 1380 با برنامه جلو رفتند، گفت؛  شهرداری تهران نیز هم اکنون برنامه پنج ساله چهارم  توسعه را در پیش گرفته است اما متاسفانه شهرداری رشت تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نداده است. بر همین اساس وزارات کشور در سال 1394 شهرداریها را در تدوین برنامه توسعه اجتماعی اقتصادی مکلف دانست و تأکید کرد باید بر اساس برنامه جلو بروند  اما  شهرداری رشت تاکنون  در این زمینه اقدامی انجام نداده است. 

وی با بیان اینکه شورای ششم  هدف مهمی را در این زمینه در  پیش گرفته ، اظهار داشت؛ ارتباط سازنده و کاربردی دانشگاه و مدیریت شهری با تأکید بر دانشگاه گیلان از اهداف مهم این شورا است. متاسفانه در گذشته از دانشگاه های غیر بومی بهره گرفته می شد که اشتباه بوده چرا که اساتید دانشگاه گیلان قطعا توانایی و تخصص لازم در این زمینه را دارند. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تدوین برنامه پنجساله راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری مبنای همکاری دانشگاه گیلان با شهرداری خواهد بود، افزود ؛ تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی یک  از بهترین اتفاقاتی خواهد بود که شورای ششم زمینه ساز آن است و امیدواریم دانشگاه نیز در این زمینه تمام توان علمی خود را به کار ببندد.  

وی در ادامه تاکید کرد که تدوین این برنامه باید در سال 1401 به اتمام برسد و از شروع سال 1402 باید برنامه پنجساله اول  راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری اجرایی شود، چنانچه این برنامه اجرایی شود حتی اگر شهردار نیز تغییر کند ولی شهردارهای بعدی نمی توانند سلیقه ای برنامه را تغییر دهند و  شهرداری باید بر اساس همان برنامه راهبردی و عملیاتی پیش رود. 

شمس شفیعی در ادامه افزود شورای ششم علی رغم اینکه شهرداری برنامه راهبردی و عملیاتی نداشت اما برای آن برنامه مشخصی را در نظر گرفت و شهرداری باید بر اساس همان برنامه گام بردارد شورا تأکید کرده که این برنامه ها  باید در سال 1401 به اتمام برسد.

از جمله برنامه های در نظر گرفته شده  می توان به اجرای پروژه رینگ 90 متری، بهینه سازی مسیر جاده تهران، بازگشایی مسیر خیابان سعدی به میدان سرگل اشاره کرد. 

در ادامه دکتر آتانی معاون پژوهشی دانشگاه گیلان در خصوص برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری توضیحاتی ارائه کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان از اساتید مجرب و خوبی بهره میبرد، افزود؛ قطعا دانشگاه گیلان برای تدوین برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری از بهترین اساتید بهره خواهد گرفت و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست. 

هم چنین در این جلسه دکتر مرتضی پور مدیر پژوهشی دانشگاه گیلان، دکتر میر عسکری رئیس مرکز ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان، دکتر سالاری پور از اساتید دانشگاه گیلان و حمید آزمون مدیر نوسازی و تحول اداری در خصوص برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری توضیحاتی را ارائه کردند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 786263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟