دستگاه قضایی پشتیبان سایر دستگاه ها در بحث مردمی سازی یارانه ها است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی در دیدار با عباس کاظمی، فرماندار قزوین که در محل فرمانداری قزوین انجام شد، گفت: مساعدت بیشتر به دولت برای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت آن‌ها و مقابله جدی‌تر با گرانفروشان و محتکران یکی از اولویت های 15 گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری است و بر همین اساس ارتباط نزدیک دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی در برون رفت از مشکلات اثرگذار خواهد بود و باید در این راستا دستگیر هم باشیم.

وی افزود: این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، که هرکجا احساس شود حضور دستگاه قضایی موجب تسهیل در امور می شود، در کنار سایر دستگاه ها و نهادها قرار گیرد و پشتیبان اقدامات قانونی آنها باشد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: جرائم غالباً از درون مشکلات نمایان می شود و هرچقدر تلاش شود که مشکلات جامعه به حداقل برسد؛ کاهش وقوع جرائم را در پی دارد، زیرا در غیر اینصورت تبعات آن گریبان گیر همه خواهد بود. لذا ما بر این باوریم چنانچه دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه ها و نهادها در میدان عمل حضور داشته باشد، در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی موثر است.

شعبانی در ادامه به ضرورت همراهی اصناف در طرح هدفمندی و مردمی سازی یارانه ها توسط دولت اشاره و اذعان داشت: بخش عمده‌ای از مردمی سازی یارنه ها در حوزه اصناف است و باید همراهی لازم را با دولت داشته باشند و باید حوزه بازار به صورت میدانی و مستمر مورد رصد قرار گیرد و بحمداالله با تلاش شبانه‌روزی تمامی دستگاه ها شاهد کم ترین مسائل و مشکلات از حیث تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و نابسامانی بازار در استان بودیم.

وی در ادامه یادآور شد: بحمدالله در اجرای این طرح عمده اصناف همراهی لازم را داشتند و لازم است اندک صنوف متخلف نیز به مسیر درست فعالیت بازگردند، زیرا در غیر اینصورت باید منتظر برخوردهای قانونی باشند و این برخوردها بازدارنده خواهد بود و بدون شک این موضوع بارقه امید در دل مردم ایجاد می کند. 

رییس کل دادگستری استان قزوین در ابتدای این دیدار و در نشست با برخی از نمایندگان نانوایان استان با فرماندار قزوین، گفت: بخشی از هدفمندی دولت در بحث یارانه ها مربوط به آرد و نان بود و نانوایان باید در اجرای این طرح کمک کار دولت باشند، زیرا اجرای صحیح آن به نفع همه است و قطعاً دولت نیز به این موضوع واقف بوده، که اجرای این طرح نباید به صرفه اقتصادی نانوایان لطمه ای وارد کند و قطعاً همینطور هم خواهد بود. اما نانوایان نیز باید از حیث کم فروشی، گران فروشی و فروش آزاد آرد یارانه‌ای مراقب باشند، زیرا چنین اقداماتی موجب نابسامانی و نارضایتی مردم می شود و قطعاً بر اساس رصدهایی که انجام می شود، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

عباس کاظمی، فرماندار قزوین نیز در این دیدار گفت: تعامل و هم ‌افزایی بسیار خوبی بین دستگاه قضایی استان و سایر دستگاه ها برقرار است و هرکجا دستگاه قضایی حضور به موقع داشته، بی تردید اقدامات در مسیر صحیح قرار گرفته است و در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نیز همراهی موثر دستگاه قضایی از بروز بسیاری از جرائم و تخلفات این حوزه پیشگیری و جلوگیری کرد و از این حیث جای قدردانی دارد.

 

کدخبر: 786105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟