تمامی تولیدات مازاد دام و طیور در استان قزوین خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،رضا افلاطونی روز شنبه در وبینار نشست هماهنگی پرداخت تسهیلات دامداران و مرغداران که با حضور محمد قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران عامل اتحادیه‌های دامداران و مرغداران برگزار شداظهارداشت:: به هر اندازه جوجه یک روزه، گوشت، مرغ و تخم مرغ و شیر در استان تولید شود مازاد آن  با نرخ مصوب خریداری خواهد شد.

وی بیان کرد: هرگونه معدوم کردن جوجه در استان قزوین ممنوع بوده و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود، هرچند هیچیک از مرغداران استان چنین اقدامی انجام نمی‌دهند اما لازم است که از ارتکاب هرگونه تخلف به این شکل پیشگیری شود. 

افلاطونی یادآورشد: جذب تسهیلات برای تامین نهاده‌ و تدوام تولید مرغداران این استان باید در اولویت کار اتحادیه‌ها قرار گیرد و برای تامین سرمایه نسبت به بارگزاری مرغداری‌ها در سامانه اقدام کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: جذب نهاده‌ برای مرغدارانی که از قبل طلبکار هستند و واحدهایی که تازه جوجه ریزی کرده‌اند در دستور کار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.  

افلاطونی اهارداشت: زیرساخت‌های مرغداری های استان قزوین برای جوجه‌ ریزی و جوجه کشی مهیا شده و از ۴۵۴ واحد مرغداری در استان ۲۲۸ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک  ها معرفی شده‌اند.

وی گفت: اعتقاد داریم برای جذب تسهیلات در واحدهایی که چک‌های برگشتی و معوقات بانکی دارند بایستی در سطح ملی پیگیری لازم صورت گیرد تا تولیدکننده با مانع روبرو نشود.

افلاطونی تامین نهاده و سرمایه در گردش واحدها را از اولویت استان برشمرد و افزود: خوشبختانه در استان قزوین در این دوره جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد افزایش روبرو هستیم و به میزان کافی جوجه ریزی در استان انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: گذرگاه های سخت و دشوار در راستای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها سپری شده و لازم است در مراحل بعدی نسبت به تولید گوشت دام و طیور در ماه‌های آینده را در اولویت قرار دهیم.

 

 

کدخبر: 785665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟