برنامه توسعه راه های استان در قالب اعتبارات جدید تهیه می شود/تجمیع امکانات شهرستانها در دستور کار است

به گزارش رکنا از لرستان، جلسه مشترک خانم دکتر مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با مهندس مرتضی شیروانی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با موضوع بررسی وضعیت راه ها، زیرساخت ها و مسائل و مشکلات حمل و نقل شهرستان بروجرد برگزار شد.

مقصودی در این جلسه با تبریک انتصاب سرپرست راهداری لرستان از بین نیروهای بومی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام ایمن سازی محورهای اصلی شهرستان بروجرد، بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی و گردشگری و توسعه زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین مطالبات مردم بروجرد از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

شیروانی هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه توسعه راه های استان لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می شود، افزود: تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه های هر شهرستان براساس جایگاه آن نسبت به میانگین کشوری در نظر گرفته می شود و جذب اعتبارات توازن و محرومیت زدایی با رویکرد اولویت بندی پروژه ها در دستور کار است.

وی گفت: براساس اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی دارای اولویت در بروجرد به بهره برداری می رسد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به بهسازی و روکش آسفالت محور گردشگری ونایی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات حوادث و با تلاش فراوان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای خرید ماشین آلات به استان اختصاص یافته است و تجمیع ماشین آلات و امکانات شهرستانها برای اجرای پروژه های اولویت دار در برنامه قرار دارد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، ساماندهی ورودی استان در محور بروجرد_اراک را از اولویت ها عنوان کرد و گفت: این نوید را به مردم می دهیم در سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰خانوار فاقد راه آسفالته در بروجرد نداشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل و نقش آن در درآمدزایی گفت: در حوزه حمل و نقل از استان های موفق کشور هستیم ناوگان اتوبوس استان از جوانترین ناوگان محسوب می شود اما در بخش سواری های کرایه ای و مینی بوس به علت فرسودگی وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با تخصیص تسهیلات نوسازی و جایگزینی ناوگان جدید شاهد رونق این بخش باشیم.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 785044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟