افزایش ۳۷ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۲ ماه امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

 کلیم‌الله وثوقی افزود: این مقدار کالا توسط سه هزار و ۹۶۸ دستگاه کامیون ایرانی، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، میلگرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت عنوان کرد و گفت: کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

او بیان کرد: همچنین در ۲ ماه امسال ۹۳ هزار تن کالا توسط چهار هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است و آب معدنی، سیمان، ورق آهنی و گالوانیزه، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، لاستیک، انواع سنگ های ساختمانی و کاشی، چای، برنج، تراکتور، و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.

وثوقی با اشاره به تردد بیش از ۲۱ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه اعم از اتوبوس، کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار ادامه داد: تردد وسایل نقلیه در ۲ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش اشته است.

وی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس منحوس کرونا مرتب انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باشیم.

 

 

کدخبر: 784977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟