اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های زیرساختی استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ استاندار اردبیل با اعلام این خبر اظهار داشت: مجلس و دولت به دنبال اصلاح تعرفه گاز مصرفی واحدهای تولیدی و صنعتی است به طوری که نرخ جدید به نفع تولید تمام می‌شود.  

سید حامد عاملی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما اهمیت به تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است بیان کرد: کار در عرصه اقتصادی امروز به شرایط سختی رسیده و به همین منظور تسهیل عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به خصوص امور مربوط به بانک‌ها، بیمه‌ها و امور مالیاتی با ایجاد بسترهای مناسب تولید و اشتغال‌زایی مناسب از اهم مواردی است که در استان اردبیل دنبال می‌کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی نیز با تلاش و پیگیری‌های اداره کل امور مالیاتی استان از اهم مواردی است که می‌تواند سبب تسهیل در فرآیند اجرایی برنامه‌های اقتصادی استان باشد تا بتوان به واسطه آن هموارسازی مسیر اقتصادی را رقم زد.

عاملی اظهار کرد: اهمیت به تامین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها با همراهی سرمایه‌گذاران از اهم مواردی است که در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و با توجه به بهای گاز مصرفی واحدهای تولیدی و محاسبه آن با نرخ بالا در صدد اصلاح قیمت واحدهای تولیدی و صنعتی با نرخ جدید هستیم تا بهای مصرفی گاز به صورت اصلاح شده پرداخت شود تا مشکلی از بابت هزینه‌های گاز برای واحدهای تولیدی و صنعتی باقی نماند.

وی تصریح کرد: با احداث پست جدید برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی انتظار می‌رود شاهد کاهش قطعی برق در تابستان امسال باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب ورودی شهرها افزود: باید با توجه به گردشگری بودن منطقه باید نسبت به تغییر سیمای شهری اقدام شود تا چهره شهر متفاوت‌تر از گذشته برای گردشگران آماده باشد.

عاملی اظهار کرد: متاسفانه با معضل ترافیک به عنوان یک آسیب جدی مواجه هستیم و برای باز کردن گره ترافیکی باید معضلات گسترده موجود در این زمینه برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: سرانه درآمد پایین مردم استان نیز از آسیب و دغدغه‌هایی محسوب می‌شود که سبب کاهش درآمد شهرداری نیز شده و به همین منظور امری لازم است نسبت به تولید ثروت در استان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی توجه داشته باشیم و با تامین منابع مورد نیاز و تقویت زیرساخت‌ها توسعه دقیق و منسجم استان را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اختصاص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به پروژه‌های زیرسازی استان با هدف رفع بخشی از دغدغه‌های مردم امری لازم در توسعه شهری است که در این زمینه همکاری و مشارکت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

 

کدخبر: 784974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟