ارائه مهارت های فنی و حرفه ای به پنج هزار و 423 مددجو

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی بیان کرد: توانمند سازی اقتصادی ، برنامه محوری کمیته امداد برای خدمت رسانی به محرومان است چراکه لازمه محرومیت زدایی، استقلال معیشتی نیازمند است.

وی ادامه داد: برای استقلال معیشتی نیازمندان با ایجاد اشتغال محقق می شود، این اقدام با اتکا به توانایی های مدجو انجام می شود و خانواده برای اداره زندگی خود تلاش می کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اشتغال زایی با این رویکرد از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با حفظ کرامت خانواده، زمینه ساز محرومیت زدایی است .

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته پنج هزار و 423  نفر از مددجویان تحت حمایت و نیازمندان از آموزش های مهارت آموزی و فنی  حرفه ای بهره مند شدند.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: از این تعداد دو هزار و 140 نفر در شهرستان قزوین، 945 نفر در شهرستان تاکستان، 837 نفر در شهرستان بوئین زهرا، 623 نفر در شهرستان آوج، 366 نفر در شهرستان البرز و 512 نفر در شهرستان آبیک بوده اند.

وی عنوان کرد: نباید از موضوع آموزش به راحتی عبور کنیم، اگر به آموزش و توانایی افراد توجه نشود نتیجه کار اشتغال پایدار نخواهد بود و ممکن است به شکست منجر شود از این رو آموزش مورد اهتمام و توجه جدی قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: البته آموزش و توانایی کار بستر لازم است و در کنار آن نقدینگی و پشتیبانی لازم است که این امر توسط کمیته امداد امام (ره) فراهم می شود.

وی یادآورشد: آموزش های ارائه شده در مناطق روستای بر مبنای مشاغل خانگی است چراکه در این مناطق بخش قابل توجهی از مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

 

کدخبر: 784482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟