بعضی از واحدهای صنعتی در تملک بانکها  است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مهدی بخشنده در این جلسه با اشاره به دستور جلسه این نشست با ارائه گزارشی از سفر رئیس جمهور به استان اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور درخواست اجرایی شدن اصل ۴۴ را داشتیم که نامه ما به وزیر صمت ارجاع داده شد.

بخشنده تصریح کرد: با گذشت ۱۵ سال از اجرایی شدن این اصل شاهد بی اثر بودن آن هستیم و انتظار داریم اختیارات بیشتری به استاندار داده شود تا دراین زمینه تصمیم گیری عاجلی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهارداشت: از دوسال قبل هیئت خبرگان بانکی و اقتصاد دراستان تشکیل شده که با عضویت ۵ نفر تلاش می شود ضمن شناسایی مشکلات برای گره گشایی از موانع اقدام شود.

وی گفت: با تجربه کسب شده از مدیران انتظار داریم از ظرفیت خبرگان برای حل مشکلات اقتصادی و تولید با بانک ها بخوبی استفاده شود.

بخشنده یادآورشد: هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی اگر اختیار لازم را داشته باشد و مسئولان بانک ‌مرکزی آنها را به عنوان تیم بیطرف بپذیرند می توانند به حل مشکلات کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه دستور دیگر جلسه را قرائت کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در استان لازم است از قطع برق آنها در تابستان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بیش از 143 مگاوات انرژی برق ظرفیت نیروگاههای مقیاس کوچک است که اگر وارد مدار شده و از سرمایه گذاران احداث این نیروگاهها حمایت شود می توانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم.

بخشنده در خصوص افزایش حقوق کارگران و چالش کارفرمایان نیز اظهارداشت: ۲۵ شرکت بیش از ۴۰۰ نیرو داشتند که باتوجه به افزایش دستمزد کارگران با چالش جدید مواجه شده اند اما با درک درست از شرایط و پیشگیری از بیکاری نیروها از تعدیل نیرو خودداری کرده اند که جای تقدیر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در ادامه در زمینه ساماندهی مشاغل شهری با ایجاد نواحی تخصصی صنفی، تولیدی و خدماتی با کمک شرکت شهرک های صنعتی برای حذف واسطه ها، تقسیط بدهی بیمه ای واحدهای بزرگ توسط تامین اجتماعی، جذب منابع و نظارت بر مصارف بانکهای خصوصی استان، تامین مالی زنجیره ای و تامین منابع از طریق صندوق های سرمایه گذاری بورس توسط بانک های منتخب،تمرکز حسابهای بانکی واحدهای تولیدی در استان برای تقویت و هزینه کردن منابع بانکها در استان و تخصیص یک درصد سپرده های قانونی بانک مرکزی در اختیار بانک های منتخب برای سرمایه در گردش مطالبی بیان کرد

 

 

 

کدخبر: 784479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟