بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی است

به گزارش رکنا از رشت، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اتفاق جمعی از مسئولان این بنیاد با فرماندار تالش دیدار وگفت وگو کرد.

فرماندار تالش در این دیدار از فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای شهرستان تالش بر افزایش تسهیلات تعمیری و احداثی حوادثی روستایی و تسریع در روند اجرای طرح هادی بویژه اجرای آسفالت روستاها تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از خدمات بنیادمسکن، تعامل مجموعه فرمانداری، بخشداری و دهیاران با بنیادمسکن را جهت توسعه عمران و آبادانی روستاها ضروری دانست.

عاشوری فعالیتهای عمرانی بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی را جزء فعالیتهای قابل تقدیر دانست و این فعالیتها را باعث دلگرمی مردم شهرستان عنوان نمود.

وی خواستار تسریع در تهیه طرح هادی برای روستای کوهستانی بالای ۲۰ خانوار شد و افزود: برخی از زمین های که در بافت روستایی وجود دارد اما برخی از این زمین ها مشکلات منابع طبیعی دارد که جا دارد جهت تعیین و تکلیف این زمین ها نگاه ویژه ای صورت گیرد.

عاشوری اضافه کرد: با توجه به سیل های متعدد که در سال های قبل در شهرستان اتفاق افتاده منجر به تخریب ابنیه های شهرستان شده که نیاز به نگاه ویژه جهت بازسازی معابر روستا است. فرماندار تالش با اشاره به حساب ۱۰۰ امام (ره) عنوان کرد : امید و دلگرمی بیشتر مستضعفین به حساب ۱۰۰ امام (ره) است که علاوه بر این حساب می توان از ظرفیت خیرین برای بازسازی و ساخت خانه های محرومین اقدام کرد

براساس این گزارش ، در این دیدار مهندس حامد دائمی به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای این شهرستان پرداخته و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجرای طرحهای هادی روستایی نقش بسزایی درامرتوسعه همه جانبه روستاهاداشته است، درهمین راستا توانسته ازاین طریق گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا نماید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بخش پایانی افزود: تاکنون خدمات ارزشمندی در روستاهای این شهرستان به ویژه در زمینه اجرای طرح های هادی، مقاوم سازی مسکن روستایی و صدور سند مالکیت روستایی صورت گرفته که برای افزایش این خدمات باید فرمانداری، دهیاری و سایر دستگاه های مرتبط تعامل ویژه ای با بنیاد مسکن داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام قربان پور با اشاره به جایگاه مسکن محرومان در نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یکی اصلی ترین دغدغه اشاره کرد و گفت : حس دین نظام نسبت به محرومین مسئولیت متولیان را سخت تر می کند، اما محدودیت حساب ۱۰۰ و عدم شناخت مردم و بخصوص خیرین نسبت به آن منجر به کم بودن حجم منابع در این حوزه شده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواستار تشکیل هیات امنای شهرستانی حساب ۱۰۰ به ریاست فرماندار شد و افزود: بنیاد مسکن یک نهاد جهادی و یادگار امام راحل است و این نهاد در همه مراحل سخت و دشوار و در مواقعی که مردم از صدمات زلزله و سیل در رنج بوده اند در کنار مردم است و با عمران و آبادانی گره گشای کار مردم است.

 گفتنی است، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اتفاق حجت الاسلام قربان پور مسئول دفتر نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و معاونین پشتیبانی و عمران روستایی، مدیر امور اجرائی و ماشین آلات عمرانی و مسئول روابط عمومی با حضور در فرماندار تالش با کیا عاشوری فرماندار شهرستان دیدار و مسائل و مشکلات طرحهای عمرانی را بررسی کردند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 784352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟