در خانه بمانید تا از آلودگی هوا مصون باشید

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، مدیرکل هواشناسی استان سمنان  گفت: با توجه به پیش بینی انتقال غبار به هوای استان و افزایش نسبی غلظت آلاینده ها، برای صبح یکشنبه تا اواخر چهارشنبه افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب دور از انتظار نیست.

3393292

ایرج مصطفوی افزود: براساس پیش بینی‌ها روز دوشنبه بر شدت غبارآلودگی، کاهش کیفیت هوا و کاهش نسبی دید افقی افزوده و بر این اساس پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه‌های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برای روز دوشنبه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و افزایش موج فشاری از روز‌های دوشنبه تا جمعه گفت: باد شدید و گرد و خاک تا پایان هفته در استان سمنان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: خاستگاه گرد و غبار در استان سمنان کانون‌های گرد و غبار در کشور‌های همسایه و مناطق کویری داخل کشور است.

گروه های حساس از خانه خارج نشوند

647673567

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در خصوص آلودگی پیش رو به گروه های حساس هشدار داد و گفت: در صورت قرار گرفتن شاخص آلودگی هوا بالاتر از عدد ۱۰۰، گروه های حساس تا حد امکان نباید از خانه خارج شوند.

سید سعید کسائیان با اشاره به اعلام هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان تا روز چهارم خرداد ماه به علت افزایش غلظت غبار و آلاینده های جوی گفت : در صورتی که شاخص  آلودگی هوا بیشتراز  ۱۰۰ شد ، افراد دارای بیماری‌های خاص، بیماری های قلبی ، افرادی که در دوره شیمی درمانی هستند ، سالمندان ، کودکان و نوزادان در حضور در فضای باز بپرهیزند .

استان سمنان و به خصوص شهرستان سمنان با توجه به فعال بودن صنایع و شرکت های آلاینده نظیر فروسیلیس، کاشی و سرامیک و کربنات سدیم جزو استان های با آلایندگی بالا در کشور به شمار می آید.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 783644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟