وزش باد و گردوخاک آسمان قم را فرامی گیرد

به گزارش رکنا از قم، سعید اسماعیلی افزود: برای امروز بعدازظهر سرعت وزش باد به ۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و جهت وزش آن نیز غربی می‌باشد؛ سرعت وزش باد فردا به ۷۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: مساله ای که نگران‌کننده‌تر از وزش باد می‌باشد، وقوع گردوغبار است که آسمان استان را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: مقدار کمی نیز افزایش ابر خواهیم داشت ولی منجر به پدیده خاصی نمی‌شود؛ از لحاظ دمایی نیز امروز حداقل چهار درجه سانتی‌گراد به‌صورت محسوس گرم‌تر از روز گذشته خواهد بود.

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وضعیت دمایی استان در روزهای آینده همانند امروز خواهد بود و تا روز چهارشنبه تغییر خاصی ندارد؛ ولی پس از آن کمی کاهش می یابد.

 

وی تصریح کرد: امسال میزان بارش‌ها کم و نامناسب بود، نامناسب به این معنی که حجم زیادی از بارش در مدت‌زمان خیلی کمی اتفاق می‌افتاد؛ به همین علت فاصله گردوخاک‌ها و شدت آن در بعضی موارد به‌طور میانگین بالاتر می‌رود.

 

وی به شهروندان توصیه کرد: در ساعاتی که افزایش آلودگی وجود دارد، افراد حساس از لحاظ قلبی و تنفسی و کودکان از فضای باز دوری کنند.

 

کارشناس هواشناسی قم از شهروندان درخواست کرد: در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

 

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

 

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

نظری / قم

کدخبر: 783622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟