80 درصد تیراندازی ها در کرمانشاه بدون خسارت است/ رهایی بیش از هزار معتاد متجاهر در سطح شهر کرمانشاه

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی در نشست اعضای شورای قضایی استان کرمانشاه با دادستان کل کشور که ظهر امروز (یکم خرداد) برگزار شد، بااشاره به اقدامات دستگاه قضایی کرمانشاه، اظهار داشت: در همه حوزه ها تلاش شده تا بتوانیم اقداماتی را برای اجرایی شدن سند تحول قضایی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: با این وجود در حال حاضر دو مشکل اساسی در شهر کرمانشاه وجود دارد که ایجاد ناامنی شده است. 

دادستان کرمانشاه افزایش سرقت های خرد را یکی از این مشکلات عنوان و تصریح کرد: در سال 1400 آمار سرقت های خرد در کرمانشاه حدود 23 هزار و 700 فقره بود که نسبت به سال قبل از آن حدود 17.5 درصد رشد داشته که میانگین کشوری آن حدود 19 درصد است. 

کرمی یادآورشد: در سطح شهر کرمانشاه حدود دو هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب زندگی می کنند، درحالی که ظرفیت کمپ های ما حدود 400 نفر است، بنابراین حدود 1600 نفر دیگر داریم که در طول شبانه روز در سطح شهر رها هستند و برای تامین مواد و مایحتاج خود دست به سرقت های خرد می زنند.

وی اضافه کرد: اگر هر روز فقط  10 درصد از این افراد دست به سرقت بزنند، روزانه 160 سرقت خواهیم داشت درحالی که امکانات و نیروی انتظامی ما هم برای جلوگیری از این سرقت ها به اندازه کافی نیست و در نهایت وجود این سرقت ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

دادستان کرمانشاه در ادامه از تیراندازی با سلاح هم به عنوان مشکل دیگر در شهر کرمانشاه یاد کرد که باعث ایجاد حس ناامنی بین شهروندان شده است. 

وی افزود: در این راستا کمیته ای را در دستگاه قضایی استان تشکیل داده ایم که در آن به پرونده تیراندازی ها بصورت جداگانه رسیدگی می شود. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه از وجود فرهنگ اسلحه دوستی در منطقه زاگرس و همجواری کرمانشاه با دو اقلیم کردی و عربی نشین عراق به عنوان مهمترین دلایل بالا بودن آمار تیراندازی ها در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در کشور ترکیه کارخانجات زیاد ساخت اسلحه وجود دارند که تولیدات خود را به منطقه اقلیم کردستان عراق سرریز می کنند که بخشی از آن به شکل قاچاق وارد کشورمان می شود. 

کرمی در پایان با بیان اینکه سال گذشته بیش از شش هزار سلاح قاچاق در کرمانشاه کشف و ضبط شده است، گفت: هرچند که حدود 80 درصد از تیراندازی هایی که در سطح شهر کرمانشاه انجام می گیرد بدون خسارت جانی و مالی است و تنها برای ترساندن صورت می گیرد، اما باز هم وقوع آن حس ناامنی را بین مردم ایجاد می کند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 783327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟