مشکلات ازدواج و مسکن جوانان هشترودی باید حل شود

به گزارش خبرنگار رکنا از هشترود، علیرضا توری با اعلام این خبر گفت:ازدواج جوانان جزء مسائل مهم و بنیادی‌ترین چالش‌های هر جامعه‌ای است که اگر برای حل مسائل مربوط به این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم صورت نگیرد قطعاً آمار افراد مجرد و همچنین سن ازدواج در ایران بالا می‌رود.

 

فرماندار هشترود ادامه داد : مسکن واشتغال  به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای یک زوج جوان نقشی اساسی در بالابردن  تعداد ازدواج دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مسئله اشتغال تأثیرگذارترین مسئله در امر ازدواج است، اما مهمتر از آن، مسئله امنیت اقتصادی است، زیرا اگر نیازهای اساسی مردم، از جمله مسکن واشتغال که بیشترین سهم را در سبد هزینه خانوار دارد، حل شود، احساس امنیت اقتصادی بیشتر می‌شود و در نهایت این عامل می‌تواند تمایل جوانان به ازدواج به موقع را افزایش دهد.

 

نماینده عالی دولت در هشترود به    نشاط اجتماعی نیز پرداخت و    خاطر نشان کرد:وجود نشاط اجتماعی در جامعه آثار و پیامد های زیادی دارد. زمانی که مردم جامعه از نشاط اجتماعی برخوردار باشند وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی و سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش می یابد و به موازات آن آسیب های جتماعی نیز کاهش می یابد زیرا مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری در میان مردم بیشتر می شود و مردم آن جامعه احساس زنده بودن می کنند. از طرفی نیز می توان به رابطه نشاط اجتماعی و سلامت اجتماعی که یک رابطه ی دو سویه می باشد اشاره نمود. در واقع افرادی که از سلامت جسمی و روانی برخورداند احساس شادمانی بیشتری دارند از طرف دیگر افرادی که شادمان تر هستند کمتر از افراد افسرده بیمار شده و کمتر نیز در اثر امراض می میرند.

 

کدخبر: 782663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟