نمایشگاه «بانوان کارآفرین» فرصتی برای نمایش ظرفیت‌ها

​به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، فاطمه سلیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بانوان کارآفرین، در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: نمایشگاه «بانوان کارآفرین» با حضور بانوان ۳۰ شهر از سراسر کشور با همراهی بنیاد برکت، بنیاد علوی، شهرداری مشهد و سایر نهادها و سازمان‌ها، در مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۳۲۰ بانوی کارآفرین در ۳۰۰ غرفه فعالیت داشتند، گفت: این نمایشگاه به همت کمیسیون ورزش و جوانان و بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در محل نمایشگاه بین المللی برپا شد که با استقبال پرشور زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) همراه گشت.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد تصریح کرد: کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با تشکیل کارگروه اقتصاد و بازرگانی بانوان و خانواده، در نظر دارد اقدامات شایسته‌ای در این حوزه حمایت از بانوان کارآفرین انجام دهد تا بتوانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود، موتور محرکی برای زندگی خود و جامعه باشند.

سلیمی با اشاره به اینکه در نظر داریم در حوزه کسب و کارهای خانگی، به یاری بانوان بیاییم تا در کنار وظیفه مادری خود، چرخه اقتصاد و اشتغال را نیز فعال کنند، بیان کرد: در نشستی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شهردار مشهد، بنا گردید که در قالب تفاهم نامه‌ مشترک میان چند بخش، وام ۶۰۰ میلیارد تومانی به زنان کارآفرین با نگاه ویژه به بانوان سرپرست خانوار تعلق گیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ممکن است بانوان سرپرست خانوار نتوانند به تنهایی کارآفرینی کنند، درخواست شد حمایت آن‌ها از سایر بانوان در انجام فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی، در آیین نامه لحاظ گردد؛ همچنین تاکید داریم که در آیین نامه، حمایت از بانوانی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان فعالیت داشته و یا می‌توانند اقدامات گسترده‌تری دارند با تحت پوشش قرار دادن بانوان سرپرست خانوار انجام دهند نیز، مورد نظر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه «بانوان کارآفرین» همزمان با نمایشگاه گل‌و‌گیاه برگزار شده بود، بیان کرد: اگرچه همزمانی برپایی این دو نمایشگاه دارای نکات قوت و مثبتی بود ولی اطلاع رسانی در مورد نمایشگاه «بانوان کارآفرین» به میزان کافی نبود تا تمامی همشهریان بتوانند ضمن اطلاع از برگزاری این نمایشگاه، حمایت کرده و خرید انجام دهند.

سلیمی ادامه داد: بایستی در نگاه حمایتی به بانوان کارآفرین، بن‌های تخفیف در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها قرار داده شود تا تمامی همشهریانمان بتوانند از ظرفیت و بستر فراهم آمده بهره بگیرند و همچنین بانوان کارآفرین که از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، ضمن نمایش دستاوردها، با فروش محصولات خود، انتفاع مالی حاصل کنند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نگاه ما در برنامه‌های کارآفرینی نباید تنها نگاه صرف اقتصادی باشد، بلکه باید اثر و عملکرد اجتماعی آن نیز دیده شود؛ امیدواریم بتوانیم در دوره خدمت خود در شورای اسلامی شهر مشهد بستر و مسیری هموار برای فعالیت‌های بانوان کارآفرین ایجاد کنیم تا زیر سایه حضرت رضا(ع) محصولات و دستاوردهای خود را در عرصه کشوری و بین المللی عرضه دارند.

وی در پایان تاکید کرد: مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون نفر زائر است و باید بستری برای عرضه سوغات زائر فراهم آید؛ اگرچه تاکنون مدیریت شهری مشهد به حوزه ورود نداشته است ولی امیدواریم بتوانیم در دوره ششم، به سمت بازار سوغات و بازار‌های ویژه زائران قدم برداریم.

کدخبر: 782478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟