اختتامیه دهمین هفته فیلم و عکس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش رکنا از یاسوج، امین درخشان در این آئین با اعلام حمایت خود از حوزه فیلم و فیلم سازی و عکاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: سال آینده در همین راستا جشنواره‌ای وزین برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر سینما نه تنها ابزار قدرت حوزه فرهنگ، بلکه از مولفه‌های قدرت در عرصه بین‌الملل، اقتصاد، سیاست و… نیز می‌باشد. 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بسیار مساعد انسانی و هنرمندان خلاق و توانمند در عرصه فیلم و عکس است، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های هنرمندان فیلم ساز استان در عرصه‌های بین‌المللی و در جشنواره بین المللی فیلم فجر موید این مهم است و همچنین هنرمندان عکاسی داریم که همواره شاهد موفقیت‌های ملی و بین‌المللی آن‌ها هستیم. 

درخشان افزود: استان سرشار از سوژه‌ها و زمینه‌های مناسب برای تولیدات سینمایی فاخر است، رشادت‌های رزمندگان استان در دفاع مقدس، زمینه تولیدات سینمایی جهانی دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان شرح حال مختصری از شهید طیب، گفت: زندگی این شهید می‌تواند یک اثر سینمایی در مقیاس بین‌المللی باشد. 

وی همچنین در ادامه، جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از سوژه‌های مناسب برای تولیدات فیلم دانست و اظهار امیدواری کرد به این موضوع توجه جدی شود. 

سید جواد هاشمی مهر هم در این آئین ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه، گفت: علیرغم اینکه فعالیت‌های سینمایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عمر چندانی ندارد، اما فیلم سازان و عکاسان بسیار خوب و سطح بالایی در استان رشد کرده‌اند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ابراز خرسندی از رشد و شکوفایی هنر در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی توانسته‌اند در سطح ملی و جهانی بدرخشند. 

در این آئین، قدرت الله سلیمانی‌فر مدیر سابق انجمن سینمای جوان با ارائه گزارش کاملی از روند برگزاری هفته فیلم و عکس، از برگزارکنندگان تقدیر کرد. 

در پایان این آئین از پیشکسوتان انجمن فیلم سازان و عکاسان استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. 

گفتنی است در مدت برگزاری هفته فیلم، ۳۳ فیلم کوتاه مستند و انیمیشن در ۶ باکس به نمایش در آمد. همچنین ۱۸ فیلم از تولیدات فیلم سازان استان و ۱۵ فیلم هم از بخش ملی سینمای جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، همچنین ۳۰ اثر از ۳۰ نفر از عکاسان انجمن سینمای جوان، در معرض نمایش برای علاقه مندان قرار گرفت.

کدخبر: 782287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟