47 گلزار شهدای روستایی در قزوین صاحب برق شدند‎

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نخستین جلسه کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین در سال جاری که با حضور مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برگزار شد، گفت: 388 گلزار شهدا در استان قزوین از یک مزار تا یک هزار و 200 مزار شهید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گلزارهای شهدا طی سال‌های گذشته یک بار ساماندهی شده‌اند، افزود: امروز این گلزارها به دلیل شرایط آب و هوایی و گذشت زمان دچار تخریب شدند به همین دلیل نیازمند بازسازی هستند.

دبیر کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین ادامه داد: باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی طبق توانایی و امکاناتی که دارند، به میدان بیایند تا ساماندهی گلزارهای شهدا با جدیت بیشتری به اتمام برسد.

ساماندهی 130 سنگ مزار شهید در گلزار شهدای شهر قزوین

حقایق‌پور با بیان اینکه ساماندهی یکصد و 30 سنگ مزار شهدا در گلزار شهدای شهر قزوین باقی مانده است، گفت: برای اتمام این ساماندهی نیز شهرداری قزوین اعتبار آن را در بودجه سال جاری پیش‌بینی کرده که به همت مسئولان این مجموعه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت المان یکصد و 84 شهید مفقودالاثر از مهمترین درخواست‌ خانواده‌های شهدا بوده است، اظهار کرد: این درخواست به دلیل مشکلات میراث فرهنگی، اجرایی شدن آن لغو شد، لذا به جای آن، پیشنهاد کردیم که طرح جانمایی سنگ یادبود شهید در گلزارهای شهدا اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اجرای این طرح نیز به اعتبارات نیاز دارد که می‌طلبد مسئولان استانی در این خصوص تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ کنند.

47 گلزار شهدای روستایی صاحب برق شدند

دبیر کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین به برق‌دار شدن گلزارهای شهدای روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات مطلوبی که مسئولان شرکت توزیع نیروی برق انجام دادند، 47 گلزار شهدای روستایی در سال گذشته صاحب برق شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لیست 18 گلزار شهدای روستای فاقد دسترسی به راه مناسب به دستگاه مربوطه ارائه شده است، افزود: از این آمار 11 گلزار را خارج از طرح هادی دانستند و هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهند مابقی نیز باید اعتبارات مربوطه لحاظ شود تا ساماندهی آنها صورت گیرد.

رفع مشکل دفن افراد عادی در گلزار شهدای شریفیه

وی با اشاره به دفن افراد عادی و غیر شهید در گلزار شهدای شریفیه را یکی از مهمترین چالش‌ها عنوان و بیان کرد: تاکنون در جهت رفع این مشکل جلسه‌های مختلفی برگزار شده ولی هنوز به صورت عملیاتی کاری انجام نشده که می‌طلبد در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

حقایق‌پور افزود: طبق ماموریت قانونی و شرعی مسئولان وظیفه دارند که فقط افراد شهید را در گلزار شهدا دفن کنند، لذا اگر محدوده گلزار شهدای شریفیه محصور شود، مشکل یاد شده برطرف خواهد شد.

دبیر کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین ادامه داد: برای انجام این مهم، باید اعتباراتی از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان البرز تعیین شود تا این مشکل برای همیشه برطرف گردد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین گزارشی از روند عملکرد ساماندهی گلزارهای شهدا ارائه کردند.

همچنین در جلسه فوق، مسئولان در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده و در این راستا تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ کردند.

 
 
 
 

 

کدخبر: 781621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟