در راستای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گازرسانی حداکثری به صنایع استان اصفهان رقم خورد

به گزارش رکنا از اصفهان،ابوالقاسم عسکری، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، در خصوص برنامه‌های این شرکت در راستای انجام رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 1401 و تحقق شعار سال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، اظهار داشت: گازرسانی به500 واحد تولیدی صنعتی با اجرای بیش از 600 کیلومتر شبکه و خطوط گاز و نصب 14 هزار و 500 انشعاب، مطابق با برنامه و زمانبندی مشخص، مهمترین هدف تعیین شده در سال جاری است.

وی با اشاره به این که صنعت گاز به طور مستقیم با موضوع تولید و اشتغال رابطه دارد، افزود: گاز محور توسعه و اصلی‌ترین زیرساخت چرخه تولید و اقتصاد کشور است و در استان اصفهان که به عنوان قطب صنعتی کشور محسوب می شود، موضوع گازرسانی ایمن و مستمر به صنایع، بسیار استراتژیک و از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان، گفت: از دیگر اهداف و برنامه های سال 1401، تامین گاز ایمن و مستمر112 شهر و بیش از 1060روستا، 17هزار واحد تولیدی صنعتی و بیش از 5 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان است.

عسکری همچنین با اشاره به استقرار صنایع مادر همچون مجتمع های فولاد، ذوب آهن، سیمان سپاهان، پلی اکریل، 6 نیروگاه تولید برق و ... در استان اصفهان، افزود: مدیریت و برنامه ریزی جهت تامین ایمن و پایدار گاز این صنایع که سهم  بزرگی در تولید، اشتغال و اقتصاد کشور دارند، در واقع همان حرکت در راستای تحقق شعار سال 1401 مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی به موضوع حفظ و نگهداشت شبکه‌های گازرسانی به عنوان یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های شرکت گاز استان اصفهان اشاره کرد و بر ضرورت بهینه‌سازی گاز در دستگاه‌ها و تجهیزات مصرف گاز در بخش‌های صنعتی، خانگی و عمومی و همچنین بر لزوم پایش و نظارت مستمر تاکید کرد.

عسکری، تصریح کرد: همچنین مطابق با برنامه زمانبندی ارائه شده، تدابیر لازم جهت اجرای عملیات گازرسانی و افتتاح به موقع پروژه های گازرسانی در این شرکت در دستور کار است و وظایفی برای واحدها و بخش های مختلف شرکت تعیین شده که از مهم ترین آنها می توان به، تامین به موقع منابع مالی لازم برای  پروژه های شرکت، طراحی به موقع پکیج های اجرایی، پیگیری لازم و مستمر جهت تامین به موقع کالا و اقلام مورد نیاز و نظارت دقیق بر انجام به موقع پروژه‌های گازرسانی، اشاره کرد.

وی بر ضرورت مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی بطور ویژه تاکید کرد و بیان داشت: با مصرف بهینه می توانیم به متقاضیان جدید نیز گازرسانی کنیم.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان در پایان، افزود: با استعانت از خداوند متعال و با اتکا بر تعهد، تخصص، تلاش و همدلی تمامی کارکنان، مصمم هستیم در سال جاری اهداف و برنامه های تعیین شده را با سرعت و کیفیت مطلوب پیگیری و اجرایی کنیم.

اصفهان-بهمن راعی

 

کدخبر: 781533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟