مدیرکل ارشاد یزد از تعیین تکلیف 4 پروژه بزرگ فرهنگی استان خبر داد

به گزارش رکنا از یزد، احسان عابدی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت مجتمع امام علی (ع) نیز اظهار داشت: این مجتمع بیش از ۱۰ سال است که نیمه کاره مانده اما اگر اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور با سرعت اختصاص یابد، این مجتمع نیز به زودی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری بافق نیز در دست تکمیل است و در ماه‌های آینده مورد بهره برداری اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان قرار خواهد گرفت.

عابدی یادآور شد: مجتمع فرهنگی مروست نیز ۵ میلیارد از اعتبار مورد نیاز را دریافت کرده و ۱۰ میلیارد تومان نیز قرار بود توسط خیر تأمین شود اما با توجه به مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمد، به دنبال تأمین منابع دولتی برای تکمیل این پروژه هستیم.

پیگیری مطالبات رسانه های استان مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به مطالبات به حق برخی رسانه های استان یزد گفت: این مطالبات از طریق تشکل‌های صنفی پیگیری می شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای برای احصاء مشکلات و تحقق مطالبات رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه‌ها در بسیاری از استان‌ها به بازوی مشورتی مدیران تبدیل شده‌اند و این مهم باید در استان یزد نیز محقق شود.

عابدی  عنوان کرد: در حال حاضر رسانه‌های غیررسمی تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند و برخی معتقدند که رسانه‌های رسمی، تأثیرگذاری خود را از دست داده‌اند اما باید قدرت تأثیرگذاری رسانه‌های رسمی بازگردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: خانه مطبوعات از نهادهای وابسته به وزارت ارشاد است و مطالبات رسانه‌ها باید از این طریق پیگیری شود ضمن اینکه از حضور سایر تشکل‌ها نظیر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، بسیج رسانه و سایر نهادهای مرتبط با خبرنگاران نیز استقبال می‌کنیم.

عابدی عنوان کرد: البته معتقدیم مدیران استان نیز باید توجیه شوند تا در کنار صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، سایر رسانه‌ها را نیز در جریان امور خود قرار دهند و شفافیت لازم را با رسانه‌های رسمی نیز داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به وجود تعداد زیادی سرپرستی روزنامه، هفته نامه و سایت محلی بیان کرد: این موارد نیازمند بازنگری و بازرسی است و به زودی در این راستا پایش های لازم انجام خواهد شد.

تکرار نشدن ناهماهنگی برای برگزاری کنسرت ها در استان

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کنسرت اردکان بیان کرد: در این زمینه نا هماهنگی‌هایی به وجود آمده بود اما به طور قطع با برنامه ریزی های انجام شده، دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در استان یزد نخواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت تالار مرکزی یزد به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی و هنری استان اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۴۰ میلیارد آن در سفر رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰ به یزد مصوب شد که ۶۰ درصد این رقم مصوب، تحقق یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تأمین اعتبار باقی مانده، این پروژه به سرعت تکمیل و تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار گیرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 781448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟