بیش از 400 کرمانشاهی روانه بیمارستان شدند/ اینجا چشم، چشم را نمی بیند

اکبر آزادی در گفت و گو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه با اشاره به ضعیت بحرانی ناشی از نفوذ گرد و غبار به استان، از افزایش مأموریت های مرتبط با بیماران تنفسی و مشکلات مربوط به گردو خاک در استان خبر داد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه تعداد ۴۸۴ بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: اکثر شاخص‌های سلامت در استان به مرز بحران رسیده که ضرورت دارد هم‌استانی‌ها به خصوص بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت خود را در فضای باز به حداقل برسانند و حتی‌الامکان با توجه به تعطیلی ادارات و مدارس از منزل خارج نشوند.

آزادی بیان کرد: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و درد قفسه‌سینه می‌شوند، در صورت تداوم علائم جتما به پزشک مراجعه کنند

وی در پایان توصیه کرد، در هوای گرد و غبار از مایعات، میوه‌ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده شود.

گفتنی است، بنابر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای کرمانشاه، به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و تشدید آلودگی و شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی؛ تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارت استان امروز سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه تعطیل شده است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

کدخبر: 781435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟