مدیرحوزه‌ها درگذشت آیت‌الله فاطمی نیا را تسلیت گفت

به گزارش رکنا از قم از مرکز خبر حوزه در این پیام آمده‌است: "در نهایت تاسف و تاثر خبر رحلت عالم پارسا و خطیب ارجمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید عبدالله فاطمی نیا(طاب ثراه) را دریافت نمودم".

پیام حاکیست: نفس گرم توأم با خلوص و معنویت باطنی که حاصل سالها همنشینی با سالکان توحیدی و نیز مراقبت از نفس در طریق وصول به کمالات انسانی بود به همراه عزم راسخ و همت بلند در راستای هدایت انسان‌ها از ایشان شخصیتی محبوب ساخته بود که ان شاءالله موجب علو درجات ایشان در سرای ماندگار خواهد شد.

پیام ادامه یافته است: اینجانب ضمن قدرشناسی از سال‌ها مجاهدت تبلیغی توأم با اخلاص آن دانشور فرزانه، از درگاه خداوند منان برای ایشان، رفعت مقام و مغفرت بیکران و برای بازماندگان، صبوری، عزت، سلامت و سعادت خواستارم.

 

 آیت‌الله فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی سپس قریب ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت، علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد. این خطیب برجسته، بامداد دوشنبه دار فانی را وداع گفت.

نظری / قم

کدخبر: 781072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟