۶ پایگاه اورژانس در استان مرکزی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،سید محمد جمالیان  اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر عوامل تأثیرگذار بر سلامت مردم و جوامع بسیار وسیع‌تر شده و هر اندازه جوامع صنعتی‌تر شوند، به همان اندازه عوامل تهدیدکننده آن نیز بیشتر می‌شوند.

وی افزود: آلاینده‌ها اثرات مخربی بر سلامت دارند اما چیزی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی کرد، اثرات و خطراتی که ممکن است در درازمدت سلامتی را تهدید کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: در این میان مهمترین قشری که می‌تواند بحرانی که کره  زمین و سیاره محل سکونت میلیاردها انسان را تهدید می‌کند را شناسایی و با بیشترین تأثیر اطلاع‌رسانی کند، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: همه باید برای سلامت کره زمین که ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارد تلاش کنند و در این بین خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری داشته باشند.

وی گفت: مهمترین اقدام در این موضوع، آموزش مردم است و رسانه‌ها در این راه و انتقال پیام بین مردم، مسئولین و حتی سمن‌ها نقش پررنگی دارند و خوشبختانه تجربه‌ موفق دوران کرونا نشان داد در استان با وجود رسانه‌های قوی و خبرنگارانی دلسوز  این مهم شدنی و قابل دست یافتن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: چالش‌های پیش روی سلامت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها، امنیت غذایی به دنبال خشک‌سالی به وجود آمده و البته کمبود آب و پدیده ناخوشایند مهاجرت است.

جمالیان تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از چالش‌های به وجود آمده در این مسیر به دست افراد و انسان‌ها به وجود آمده‌اند که می‌توان با تغییر سبک و الگوی زندگی جلوی بسیاری از آنها را گرفت و این چالش‌ها را به حداقل رساند.

وی توصیه کرد: می‌توان برای تولید برق از سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی استفاده کرد و در مقابل نیز مردم می‌توانند به جای استفاده از خودروی شخصی و حتی حمل و نقل عموی از دوچرخه برای جابجایی استفاده کنند و همچنین در استفاده از بسیاری از انرژی‌ها، صرفه‌جویی کنند تا دولت‌ها مجبور به تأمین آن به هر روش ممکن نباشند.

جمالیان ادامه داد: با بهره‌گیری از اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون ۲۷۰ مأموریت عملیاتی و ۳۸۲ بیمار به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

وی با اشاره به افتتاح ۱۲ پد هوایی در شهرستان‌های استان اضافه کرد: آشتیان تنها شهرستانی است که پد هوایی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از هدف‌گذاری ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس خبر داد و خاطرنشان کرد: چهار پایگاه تاکنون به بهره‌برداری رسیده و ۶ پایگاه نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 780963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟