طهرانچی: لزوم تبدیل دانشگاه آزاد به بستر دانش بنیان/رنجبران به عنواند رئیس  جدید دانشگاه آزاد تبریز معرفی شد

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، محمدمهدی طهرانچی در آیین تکریم و تودیع رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متأسفانه به واسطه عملکردهای نادرست اکنون نظام آموزشی ما نظام شاگرد پرور نیست و ارتقا و معیشت دغدغه اول نیروهای آموزشی به جای تربیت نیروهای کارآمد است، اظهار کرد: دانشجو و شاگرد پروری و تربیت جوانان این آب و خاک وظیفه اول ماست که این مسیر را انتخاب کرده ایم و هر چند کار معلم قدر و قیمت ندارد اما در دوگانه شهریه دانشجو و حقوق استاد نباید شاگرد پروری فراموش شود.

وی گفت: هر چند مشکلات معیشتی وجود دارد اما مردم ایران هیچ گاه تحقیر را حتی تحت چنین مشکلاتی بر نمی‌تابد.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه‌ها و معلمان شرایط سختی دارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند، گفت: نباید اجازه تأثیر این مشکلات بر روند آموزشی را بدهند و ما نیز تمام تلاش خود را در رأس دانشگاه برای ارتقای معیشت و وضعیت اقتصادی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به کار گرفته ایم و از مجلس نیز انتظاری جز این نداریم که تنها دولت را مجاب به پرداخت مطالبات ما کند.

طهرانچی تأکید کرد: رسالت ما رسالت انبیا و آموزش است و انفاق از دانش نابی که از اساتید خود کسب کرده ایم، وظیفه ماست و اگر در این مسیر قرار گرفتیم باید از وسوسه‌های شیطانی دوری کنیم و علاوه بر ایجاد بینش باید در مسیر تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان نیز بکوشیم تا با تولید جوانان مولد دانشگاه کوثر باشیم.

وی با اینکه بشر با ویروس ناشناخته ای به نام کرونا و به دنبال آن با جنگی در اروپا و بحران مواد غذایی به دلیل درگیری روسیه و اوکراین در این مناقشه دست به گریبان شده است، گفت: امروز ایران اسلامی به واسطه استقلال کشور و وجود رهبری هوشیار و دوراندیش در راس امور برای مقابله با همه این چالش ها آماده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برخی دشمنان دوست نما که قسم به خشکاندن ریشه این مردم خورده اند و سال ها با تحریم های فلج کننده به دنبال نابودی اقتصاد ایران بودند و امروز به بهانه تنش‌های اجرای برخی طرح‌های تحولی، دم از نگرانی برای مردم ما می‌زنند اما رهبران و مسئولان ما به درستی در حال مدیریت این شرایط هستند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس هم گفت: آمادگی داریم تا هر اقدامی را برای افزایش دریافتی و حقوقی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را از طریق مجلس داریم تا روند تولید علم و آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد علمی با اختلال مواجه نشود.

علیرضا منادی با اشاره به اینکه امروز از ۱۰ میلیون دانش آموخته دانشگاهی کشور ۶ میلیون نفر حاصل فعالیت‌های آموزشی دانشگاه آزاد هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد سرمایه نظام است و باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته در مجلس توانستیم مجوز دوره‌های فراگیر را امسال برای این دانشگاه به همراه پیام نور اخذ کنیم، گفت: برای اولین بار ردیف بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در نظر گرفته‌ایم.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد همه جای ایران را تبدیل به دانشگاه کرده است، اظهار داشت: با وجود عدم حمایت از سوی مسئولان ۴۰ درصد آموزش پزشکی فعلی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است که مجموعه‌ای پارلمان محور است و باید ارتباط خوبی با مجلس داشته باشد.

در این آئین از خدمات عزیز جوانپور قدردانی و آرش رنجبران به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

کدخبر: 780697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟