استاندار: برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم، مجوزهای بی‌نام گرفته شود

به گزارش رکنا از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در نشست با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نقاط قوت صنایع کوچک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انگشترسازی، فرش دستباف و کفش از جمله خوشه‌هایی هستند که باید برای تکمیل زنجیره آنها تلاش شود.

وی پاسخگویی سریع اداره‌های اقتصادی به درخواست‌های مجوز سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: باید از تجربه‌های استان‌های موفق از جمله اصفهان و یزد در این زمینه استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه در استان گرفتار تصمیم هستیم خاطرنشان کرد: مدیریت استان به صورت تمام قد از صنایع استان و هر اقدامی که در مسیر رونق سرمایه‌گذاری و تولید باشد حمایت می‌کند.

وی ایجاد مجوزهای سرمایه گذاری بی‌نام در راستای جذب سرمایه‌گذاران و کاهش پیچ و خم‌های اداری را ضروری دانست و تصریح کرد: برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان باید به صورت بی‌نام مجوز گرفته شده و در قالب بسته‌های سرمایه گذاری به متقاضیان ارایه شود.

استاندار قم با بیان اینکه در اعطای مجوز به متقاضیان مشکل قانونی نداریم خاطرنشان کرد: مشکل‌های بین دستگاه‌های اقتصادی باید با برگزاری جلسه‌ها بررسی و حل شوند.

شاهچراغی یکی از مشکل‌های شهرک‌های صنعتی را مساله کمبود منابع آب ذکر کرد و گفت: توسعه تصفیه خانه آب شهرک‌های صنعتی و استفاده از پساب به عنوان یکی از راهکارهای جبران این کمبود باید با جدیت دنبال شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌ است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 780432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟