دستگیری از نیازمندان مهمترین ویژگی شهدا بود
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، به گزارش روابط عمومی بنیاد قزوین، همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، یادواره شهدای فروردین و اردیبهشت ماه قزوین و حومه و والدین شهدایی که در این دو ماه دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند، با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین به‌ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمد عباسی به تشریح ویژگی‌های شهدا پرداخت و گفت: دستگیری و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی شهیدان بود که همین ویژگی موجب سعادتمندی و جاودانه شدن آنها شد.

وی دل نشکستن و از دنیا بریدن را از دیگر ویژگی‌های شهدا برشمرد و افزود: آنها با شروع جنگ تحمیلی از تعلقات دنیوی و هر آنچه مربوط به آن بود، گذشتند تا با شکست دادن دشمنان، بستر آرامش و امنیت را برای مردم ایران فراهم کنند‌.

عباسی بیان کرد: شهدا اهل دل شکستن و رنجاندن دیگران نبودند و همواره تلاش می‌کردند، موجب نشاط و آرامش خاطر دیگران باشند، لذا همین ویژگی برای همه ما درس بزرگی است که باید از آن الگوبرداری کرد‌.

این واعظ قزوینی با بیان اینکه اخلاص از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهدا بود، گفت: آنها هر کاری را انجام دادند برای رضای خدا بود و همین رمز موجب عاقبت‌به‌خیری آنها شد.

عباسی افزود: امروز آحاد جامعه باید با اخلاص در کارهایشان و داشتن نیت پاک بتوانند رضایت الهی را کسب کنند که  این مهم موجب سعادتمندی آنها در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا با خداوند معامله کردند و به همین دلیل بهترین و بالاترین سود را که همان شهادت بود، به دست آوردند و امروز هم قشرهای مختلف مردم به تاسی از شهدا می‌توانند به این مقام دست یابند.

این واعظ قزوینی با بیان اینکه شهید اگر به مقام شهادت می‌رسد در جهاد با نفس خود موفق بوده است، گفت: همین جهاد باعث شد که آنها پاک شوند و به سوی خداوند پرواز کنند، لذا هر کسی بتواند بر نفس اماره خود غلبه کند می‌تواند به این مقام دست یابد.

عباسی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن‌کریم فرموده شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند، گفت: امروز باید آحاد جامعه کوچه و خانه‌های خود را با رنگ و بوی شهیدان عطرآگین کنند تا یادشان نروند که در مسیر شهدا گام بردارند و آرمان‌های آنها را در جامعه پیاده کنند.

در ادامه این مراسم علیرضا دولت آبادی از جانبازان دفاع مقدس به بازگویی خاطرات شهدا و حماسه‌هایی که آنها در هشت سال دفاع مقدس خلق کردند، پرداخت.

همچنین در این مراسم، مداح اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی پرداخت و مدعوین یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق در گلزار شهدای قزوین حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند

 

کدخبر: 780057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟