متاسفانه شاهد بی اعتمادی مردم به نهضت ملی مسکن شدیم/ هیچ مشکلی در رابطه با کیفیت و زمان تحویل مسکن نهضت ملی نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، غلامرضا اقبالی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، لزوم تلاش در راستای جلب اعتماد مردمی به پروژه های مسکن ملی عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که مردم نسبت به این نهضت بی اعتماد هستند.

 

وی ادامه داد: زمانی که از مردم علت انصراف از پروژه‌ها را جویا می‌شوم، متوجه می‌شوم که آنها تاخیر در تحویل پروژه ها را یکی از مشکلات این حوزه می دانند و من به آنها قول اطمینان می دهم که هیچ مشکلی در رابطه با کیفیت و زمان تحویل مسکن نهضت ملی نخواهیم داشت.

 

اقبالی گفت: تمام تلاش ما با رسانه ها باید در راستای تقویت پروژه ها و ارتقای اعتماد مردم به سیاست تولید مسکن در دولت سیزدهم باشد.

 

 وی گفت: یک سری مشکلات در این زمینه وجود دارد که باید سعی کنیم آنها را رفع کنیم.

 

اقبالی ادامه داد: هر فردی که برگه انصراف را امضا می کند از دو جنبه موجب ناراحتی من می شود؛ اول اینکه وای بر ما که نتوانستیم پیام توانمندی دولت را در زمینه ساخت نهضت ملی مسکن به مردم برسانیم و دوم به حال شهروندانی افسوس می خورم که این فرصت را هنوز درک نکرده اند و همین امر در آینده حسرت بزرگی برایشان خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن به مراتب بهتر از مسکن مهر است؛ چه از لحاظ کیفیت، چه از لحاظ سرعت در پیشرفت کار و چه از نظر پیگیری و نظارت بر روند ساخت امور.

سرپرست شرکت عمران سهند با اشاره به اینکه تمرکز ساخت مسکن در آذربایجان شرقی در شهر سهند است، ادامه داد: به جای اینکه ۱۰ سال بعد از پروژه های مسکن ملی انتقاد کنیم، همین امروز با به کارگیری نیروهای جوان جهادی و متعهد لحظه به لحظه پروژه ها را رصد می‌کنیم و با نظارت های فنی خود مانع از آن می شویم که مسکن ملی به سرنوشت مسکن‌های مهر دچار شود.

 وی با بیان اینکه صنعت مسکن صنعت پیشران در کشور است، افزود: با ساخت این مسکن ها حدود ۸۰ واحد صنفی و تولیدی فعال می‌شوند و مسیر اشتغال هزاران نفر باز می شود.

 اقبالی تصریح کرد: شاید نهضت ملی مسکن دیگر تکرار نشود، بنابراین باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

 

مشکل آب فاز ۵ به زودی حل می شود

 

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به وجود مشکل آب در سطح جهانی و ایران گفت: با توجه به افزایش پروژه‌ها و ساخت مساکن متعدد و طی صحبت‌هایی که در رابطه با استفاده از حق آبه زرینه‌رود انجام شده است، این قول را می دهیم که قبل از تحویل و ساخت مساکن نهضت ملی مشکل آب رفع شود.

 

گفتنی است؛  پس  این جلسه اصحاب رسانه در قالب تور رسانه‌ایی  از نزدیک در جریان ساخت و ساز بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن قرار گرفتند.

 

در این راستا پروژه ۷۶۸ واحدی چشمه، پروژه ۷۲۸ واحدی فخر ۱ و ۲، پروژه ۹۶ واحدی نیلوفر، شرکت آونگ سازه پروژه ۵۲۸ واحدی بهارستان، پروژه ۳۹۹ واحدی شمس (خیرین مسکن ساز) و پروژه ۳۲۴ واحدی مهسان در فازهای ۳ و ۴ شهر جدید سهند مورد بازدید قرارگفتند. 

به گفته پیمانکاران، این پروژه ها برخلاف مساکن مهر علاوه بر کیفیت بالا چه از نظر به‌کارگیری مصالح و چه تکنولوژی های جدید از قبیل استفاده از سیستم قالب تونلی یا استفاده از اسکلت فلزی علاوه بر تسریع در تحویل واحدها، در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله دارای مقاومت بیشتری هستند.

بسیاری از واحدها پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشتند و برخی که به دلیل مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی یا تایید نقشه با تاخیر وارد مرحله اجرایی شده بودند، پیشرفت ۲۰ تا ۴۰ درصدی داشتند.

 

از دیگر مزایای مسکن های در حال ساخت در قالب نهضت ملی مسکن اقدام برخی از شرکت ها به کاهش مشاعات غیر ضروری به منظور کاهش هزینه های خریداران را عنوان کرد.

 

 

کدخبر: 779959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟