توسعه فیبر نوری روستایی (پروژه تار) در قالب طرح USO
به گزارش خبرنگار رکناازارومیه، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی روند پیشرفت توسعه اینترنت روستایی در قالب طرح USO با حضور روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح خدمات اجباری روستایی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد:با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن استان آذربایجان غربی توسعه فیبر نوری روستایی (تار) برای پوشش حداکثری روستاها و جاده های استان بسیار ضروریست.

وی طرح توسعه ارتباطات روستایی (پروژه تار) از طریق فیبر نوری را در جهت ارتقاء کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی روستائیان به شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود :پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت های ارتباطی موجود در استان،اتصال نقاط مختلف و دور افتاده می باشد که با توسعه این مشکل تامین زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان مرتفع می شود.

جلیلی نژاد در ادامه به بحث آمادگی استان برای افتتاح سایت های روستایی در هفته ارتباطات اشاره کرد و افزود:هماهنگی های لازم برای راه اندازی سایت های مورد نظر صورت گرفته و در حال اجراست.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی بیان کرد:بیش از 82 درصد مدارس روستاهای استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت است و مابقی مدارس روستاهایی که به تازگی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند نیز در برنامه هوشمندسازی مدارس روستایی قرار می گیرد.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏اولویت دار وزارت ارتباطات است ،تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن است که در خصوص تحقق صددرصدی هوشمند سازی مدارس روستایی در استان تلاش می کنیم.

آذربایجان غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 779888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟