مهاجرت ۱۰۰ هزار نفر از لرستان در ۵ سال‌/ ریشه‌کنی فقر مطلق در دستور کار قرار گرفت

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در سومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: مشخصات حدود 1800 نفر تاکنون در سامانه ریشه‌کنی فقر ثبت شده‌است که ان‌شاءالله بتوانیم از اعتباری که برای این منظور قرار داده شده برای زدودن فقر لرستان گام برداریم.

وی با اشاره به مهاجرپذیری و مهاجرفرستی لرستان افزود: بر اساس گزارشی که اخیراً سازمان برنامه‌وبودجه این استان ارائه کرده است در سال های 1390 تا 1395بالغ بر 100 هزار نفر از لرستان به دیگر نقاط مهاجرت کرده‌اند، اما به‌منظور دستیابی به آمار دقیق مقرر شد سازمان ثبت احوال آخرین گزارشات را تا پایان سال 1401 در جلسات آینده ارائه کند تا به جمع‌بندی دقیق‌تری در این زمینه برسیم.

استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره و عنوان کرد: در این جلسه گزارشات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دامپزشکی  و اعضای هیئت‌علمی دانشکده دامپزشکی لرستان در خصوص بیماری تب کریمه کنگو مطرح شد.

وی بیان کرد: مصوب شده‌است که پیشنهادات کارگروه سلامت لرستان در قالب ابلاغیه‌ای به فرمانداری‌ها ارسال شود تا با رعایت استانداردهای لازم در کشتارگاه‌ها از بیماری تب کریمه کنگو پیشگیری لازم به‌عمل آید.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 779499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟