اسکله جوکندان تالش، مغایر با قوانین و پروتکل های زیست محیطی

به گزارش رکنا از رشت، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد استانی برای سومین بار از اسکله جوکندان تالش بازدید نموده و در نشستی که به همین منظور تشکیل شده بود حضور یافت.

وی با بیان اینکه قانون گذار حد فاصل بین ساحل و جنگل را تعریف کرده است و در این مکان این فاصله بسیار کمتر است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 20 اسکله فعال تجاری در گیلان داریم و ظرفیت اسکله های استان 30 میلیون تن است درحالی که تنها یک ششم این اسکله ها فعال بوده و ظرفیت خالی بسیاری در سایر اسکله ها موجود است.

آقایی ایجاد زیر ساخت اسکله های تجاری را بر عهده دولت و حاکمیت دانست و افزود: تعیین مرز مجاز دریایی بر عهده قانون گذار است و در استان گیلان 3 مرز فعال اقتصادی- تجاری وجود دارد و در آستارا و انزلی بارانداز های بسیار قوی وجود داشته که فعالیت های تجاری بین المللی در آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساحل جوکندان تالش از گذشته محل ارتزاق و تنها منبع درآمدی صیادان پر تلاش و نجیب منطقه بوده است اظهار داشت: مدیران سازمان های متولی هم چون منابع طبیعی، جهاد سازندگی، اداره کل بنادر و کشتیرانی و آب منطقه ای استان به شدت مخالف با احداث اسکله خصوصی در این منطقه هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در پایان با تاکید بر اینکه طرح اسکله جوکندان تالش با ظرفیت های قانونی استان سازگاری نداشته و موجب غارتگری سواحل می شود خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی همواره حافظ انفال و حقوق بیت المال بوده و از سرمایه گذاران نیز در مسیر تولید و اشتغال حمایت نموده و با کسانی که قصد خروج سرمایه های استانی را داشته باشند مقابله می کند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 779446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟