بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر در سفر آتی رئیس جمهور افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر ۱.۶۴ تخت است و برنامه ریزی شده است با افتتاح بیمارستانهای درحال ساخت، کمبود دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی استان جبران شود و شاخص تخت در استان به متوسط کشوری برسد.

وی افزود: بیمارستان‌های پیرانشهر و شاهیندژ با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست افتتاح است و بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر در سفر آتی رئیس جمهور افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان بیان کرد: خوشبختانه این بیماری کنترل شده و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده و عادی‌انگاری صورت نگیرد، مراجعات حضوری و بستری در بیمارستان‌ها افزایش خواهد یافت.

ولی زاد، با اشاره به ترمیم ناوگان آمبولانس و فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در ۱۰۷ اورژانس استان گفت: درخواست تأمین ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰ دستگاه الکتروشوک از وزارت بهداشت انجام شده است که با تحویل این تعداد امکانات، ناوگان علوم پزشکی استان بهبود می یابد.

وی، با اشاره به طرح‌های هفته سلامت در استان، خاطرنشان کرد: در هفته سلامت، سه خانه بهداشت افتتاح شد و افتتاح آنژیوگرافی بیمارستان امام ارومیه و فاز توسعه بیمارستان ۵۰ تختخوابی شاهیندژ انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، از برنامه ریزی برای بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: افزایش تعداد رشته های تکمیلی، فلوشیپ و فوق تخصصی نیز در برنامه دانشگاه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت:درباره تغییر نام بیمارستان فوق تخصصی زنان مهزاد به کوثر نیز اظهار کرد: اصلا تغییر نامی اتفاق نیفتاده و اسم آن بیمارستان، از ابتدا کوثر بوده و کوثر نیز مانده است، ضمن اینکه مصوبه ای مبنی بر نامگذاری این بیمارستان به نام مهزاد وجود نداشت.

ولی زاد در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت برخی آرایشگاه‌های غیرمجاز که سلامتی افراد را به خطر انداخته‌اند اظهار داشت: در سال اخیر اقدامات بی‌سابقه‌ای در راستای پلمپ آرایشگاه‌های غیرمجاز انجام شده است.

این مقام مسوول به کمبود برخی داروها در داروخانه‌ها نیز اشاره کرده و بیان کرد: کمیابی یا نایابی برخی اقلام دارویی در سراسر کشور یا استان به صورت مقطعی است اما از وظایف دانشگاه این است که به صورت مستمر پیگیر داروهای کمیاب یا نایاب باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی آذربایجان غربی یکی از قطب‌های توریسم درمانی کشور به شمار می‌رود، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی در تلاش برای توسعه و ارتقای توریسم درمانی هستیم.

ولی زاد، با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: اقدامات اولیه برای احداث و یا خرید سه خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۸۰ واحدی متأهلی و ۷۰۰ نفری مجردی انجام شده که با احداث این میزان واحد خوابگاهی، مشکلات خوابگاهی برای چند سال آینده رفع می شود.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 779388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟