بازرسی‌های شبانه بازرسان کار لرستان آغاز شد/ ضرورت تجهیز بازرسان کار به وسایل کمک بازرسی پیشرفته

به گزارش رکنا از لرستان، علی جهانی شامگاه یکشنبه به همراه بازرسان کار بطور سرزده از کشتارگاه طیور در خرم آباد بازدید و از روند فعالیت کارگران و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در این واحد تولیدی بازدید کرد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد : در اجرای دستور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بررسی حسن‌اجرای قانون کار و صیانت از نیروی انسانی شناسایی مشکلات مرتبط با اجرای مقررات و قانون کار در کارگاه‌های فعال کشوری، با تشکیل تیم بازرسی شبانه توسط بازرسان کار این اداره کل از امشب که در این واحد حضور یافتیم بصورت برنامه ریزی شده در تمام واحدهایی که اغلب در شیفت های شبانه فعالیت می کنند بازرسان کار با هدف صیانت از نیروی کارگری و رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار بازرسی های خود را انجام خواهند داد .

وی اظهار داشت : بازرسی‌های «شبانه» از سه جهت می‌تواند مؤثر و اثربخش باشد؛ امکان شناسایی اتباع بیگانه به‌دلیل حضور و بیتوته آنها در محل کارگاه و انجام کار شبانه توسط آنها بسیار سهل‌تر است.

جهانی مشکلات شناسایی شده را شامل امکان شناسایی بعضی از موارد خلاف مقررات قانونی دانست و بیان کرد: به‌دلیل امکان بیشتر بازگو کردن مشکلات توسط کارگران در هنگام عدم حضور کارفرما در محل کار، احساس امنیت و دلگرمی بیشتری به‌واسطه حضور شبانه در کارگاه‌ها برای کارگران فراهم می‌شود.

وی به بررسی حوادث ناشی از کار و تجزیه و تحلیل آنها توسط همکاران مجرب بازرس کار با ارائه نکات سازنده به کارفرما در جهت پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه اشاره و تصریح کرد: تجهیز بازرسان کار به وسایل کمک بازرسی پیشرفته و به‌روز نیز ضروری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد : شناسایی واحدها و کارگاه‌های پرخطر و انجام بازرسی‌های ویژه به منظور ایمن‌سازی شرایط محیط کار و همچنین انجام بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی، معادن، جایگاه‌های سوخت و صنایع نفت و پتروشیمی به‌صورت ویژه ضروری است ، بنابراین حمایت همه‌جانبه مدیران و مسئولان از بازرسان کار و استفاده از ظرفیت و تخصص آنها در انجام کارهای تخصصی لازم و ضروری است.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 778756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟