برخی از عرصه ها در دولت قبل بدون هیچ نظارتی تعطیل شده بود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،عباس کاظمی در مراسم تقدیر از معلمان برگزیده ناحیه یک قزوین که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: معلم، یکی از مهمترین عناصر تعیلم و تربیت و تهذیب شخصیت انسانی و عنصری هویت ساز در نظام فرهنگی، اجتماعی و فکری یک جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جهاد تبیین،اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی اینکه همه‌چیز و مردم را با چشم خدا ببینیم و با زبان خدا با مردم صحبت کنیم، امروز جریان تعلیم‌وتربیت در کشور به شدت نیازمند این نگاه است و باید به دنبال تحقق آن باشیم.

کاظمی ادامه داد: اگر از تحقق دولت اسلامی صحبت می‌کنیم باید بدانیم انقلاب اسلامی تا در این خصوص گام برندارد نمی‌تواند رسالت خود را اجرا کند، این رسالت سخت و پیچیده نباید تحت‌تأثیر مشکلات و روزمرگی‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همه باید از روحیه شهید سلیمانی تاسی و الگو بگیریم، تاکید کرد: سردار سلیمانی در زمان حیات از دل بحران‌های زیادی گذشت، گاهی فراموش می‌کنیم حاج قاسم مستقیم مورد حمله افراد مختلفی قرار می‌گرفت و عمداً با او همراهی نمی‌کردند اما سردار از راه برنگشت و رسالت خودش را اجرا کرد، این رسالت، رسالت تاریخی و انسانی ماست و باید در این راه از سردار سلیمانی الگوبرداری کنیم.

فرماندار قزوین ادامه داد: در هر مقطعی از انقلاب اسلامی که قرار شد بدون ملاحظه عدالت را پیاده کنیم، با یک جریان نوکیسه که چندین سال است بر سر سفره حرام نشسته‌اند و به بهانه ارز ترجیحی روبه‌رو شدیم، این جریان سودجوی دلال سودهای چندهزار میلیاردی را بردند بدون این که مردم منتفع شوند اما حالا منافع خود را در خطر می‌بینند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که می‌خواهیم با آن‌ها برخورد کنیم جنجال رسانه‌ای ایجاد می‌کنند و تصور مردم را نسبت به یک حرکت عدالت‌محور مبتنی بر حمایت از مردم محروم جامعه را طوری مدیریت می‌کنند که حتی طبقه محروم که قرار است برای آن‌ها خدمت انجام شود و توان معیشتیشان را بالا ببریم در مقابل این تصمیمات قرار می‌گیرند.

کاظمی اضافه کرد: امروز دولت می کوشد براساس واقعیت‌های اقتصادی و هدف بزرگ عدالت گستری و تحقق عدالت اجتماعی با فساد بسیار خطرناکی که  بنیان‌های اعتقادی را نابود می‌کند برخورد کند و در این میان مشکلات معیشتی موضوع مهمی است که می‌تواند اساس نظام را زیر سوال ببرد.

وی افزود: این جریان توانسته است عناصر مختلف را با خود همراه کند، عناصری که به صورت‌های مختلف به فرمانداری فشار وارد می‌آورند که با این جریان برخورد نشود و ما را نسبت به اعتصاب و تعطیلی نانوایی‌ها تهدید می‌کنند و تا همین امروز در حوزه نانوایی‌ها افراد مومن و متعهد زیادی وجود دارد که اگر کسی بخواهد تخلف کند بلافاصله آنها را جایگزین می‌کنیم و نگرانی در این حوزه نداریم چرا که عزم ما در برخورد با این فساد بزرگ جدی است.

فرماندار قزوین یادآور شد: ما در حوزه آرد، نان، نهاده‌های دامی، سوخت و در عرصه‌های مختلف یارانه سنگین می‌دهیم که اگر این یارانه را به خود مردم بدهیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، چرا که مردمی‌سازی کردن یارانه‌ها باعث ایجاد عدالت می‌شود.

کاظمی ادامه داد: این سطح از شکاف طبقاتی در جامعه که به بهانه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ایجاد و به یک اژدهای چند سر تبدیل شده است، وابستگان به این شبکه فساد تهدید می‌کنند

 

 

کدخبر: 778682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟