توسعه فضاهای فرهنگی در مناطق توسعه نیافته و کمتر برخوردار
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  قاسم اللهیاری در نشست خبری به مناسبت روز شورا، افزود: شهرداری با این نگاه و رویکرد که باری از دوش شهر بردارد در تلاش است که پروژه تئاتر شهر را تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برساند.   وی همچنین به استانداردسازی بوستان مادر و کودک در جنوب شهر اشاره کرد و افزود: این بوستان به کاربری بوستان مادر و کودک تغییر پیدا کرده و قرار است با المان ها و مبلمان مخصوص کودکان طراحی شود.

وی به بدهی شهرداری به بانک شهر اشاره کرد و گفت: در خصوص بدهی شهرداری به بانک شهر شاهد اتفاقات خوبی هستیم و با رایزنی و مساعدت شهردار قزوین، ۵۰۰ میلیارد تومان آن کاهش یافته و اقدامی به نفع مردم شهر کلید خورده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی تلاش کرده ایم به سمت موضوعات کلان حرکت کرده و برای تکمیل طرح های فرهنگی شهر سیاستگذاری هایی داشته باشیم که امیدواریم با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های فرهنگی باشیم.  

وی در ادامه به هوشمند سازی شهرداری قزوین اشاره کرد و افزود: شورای شهر به جد به دنبال هوشمندسازی شهرداری است که با اجرای آن، تمام خدمات شهرداری از پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس تا صدور پروانه های شهرداری به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام می شود.  

این عضو شورای شهر قزوین با تاکید بر موضوع شفافیت، افزود: یکی از اصول و اهداف شورای اسلامی شهر قزوین، موضوع شفافیت است تا آنجا که برنامه های شورا در یک برهه به صورت زنده از شبکه های مجازی منتشر می‌شد.

وی با بیان اینکه توجه به شفافیت در دستور کار شورای ششم قرار دارد، اظهار داشت: تلاش کرده ایم توجه به شان شورا و موضوع نظارت در دستور کار قرار گیرد که یکی از مهمترین وظایف این مجموعه است.  

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد:همچنین تلاش ما بر این بوده است حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی را سرلوحه امور و در دستور کار خود قرار دهیم.  

اللهیاری گفت: با تصویب کمیسیون فرهنگی مقرر شده، هر سه شنبه بعد از جلسه صحن علنی شورای شهر، گزارش عملکرد هفتگی شورا به رسانه ها ارائه شود.   

این عضو شورای شهر قزوین در ادامه به ورود کمیسیون فرهنگی شورا به موضوع دکه های مطبوعاتی و افزایش ۳۰ درصدی قیمت های خدمات سازمان آرامستان های شهرداری قزوین اشاره کرد و توضیحاتی در این زمینه ارایه داد.

 

کدخبر: 778665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟