لطفا تکلیف وضعیت احداث سد فینسک را روشن کنید

به گزارش رکنا از سمنان، اظهار نظر و مصاحبه استاندار مازندران در خصوص احداث سد فینسک واکنش های مختلفی را در جامعه به دنبال داشت.

در این خصوص نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی طی مکاتبه‌ای با ریاست دولت سیزدهم، خواستار اعلام‌نظر رئیس جمهور دراین خصوص شد.

338783

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: قبلا نیز چنین ادعایی مطرح شده بود و با پیگیری های بعمل آمده از دفتر رییس جمهور معلوم شد که ایشان چنین دستوری نداده اند و ادعای مطرح شده کذب است.

عباس گلرو در نامه خود به رئیس‌جمهور نوشته است: مردم شریف شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، حامی و پشتیبان دولت انقلابی و شخص جنابعالی هستند و انتظار دارند ضمن مواجهه با اظهارات منافی قانون، به وزیر نیرو دستور دهید بی‌وقفه، در احداث سد فینسک تسریع کرده و از پایمال شدن حق مردم جلوگیری کنند.

نماینده مردم سمنان،  مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیش‌تر و در جریان نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس‌جمهور نیز اخلال در اجرای طرح احداث سد فینسک را نقض آشکار قانون توصیف و تاکید کرده بود که این طرح واجد تمامی مجوزهای مطالعاتی و زیست‌محیطی است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران  چندی قبل در گفت‌وگو با شبکه تبرستان با اعلام توقف احداث سد فینسک، مدعی شده بود دستور توقف سد فینسک از سوی آقای رئیس‌جمهور داده شده است.

این در حالی است که با توجه به مشکل جدی آب در سمنان، ساخت سد فینسک، طرحی بسیار مهم و حیاتی برای استان محسوب می شود که دارای ردیف اعتباری نیز می باشد و در سفر استانی ریاست جمهور به استان سمنان بر احداث آن تاکید شد.

 منطقه مورد مطالعه سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق شهر سمنان است و قرار است آب ذخیره شده پشت سد مخزنی فینسک از طریق سامانه آبگیری به وسیله یک خط لوله تا نزدیکی بند انحرافی کاورد منتقل و سپس با آب بند انحرافی کاورد وارد یک حوضچه ذخیره در تراز ارتفاعی حدود ۱۶۴۰ ‌متر شود.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 778601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟