برگزاری سه رخداد فرهنگی در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، احمدرضا دالوند در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی اقوام با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا با همکاری و همدلی تمامی دستگاهها این جشنواره را به نقطه قوت برای استان تبدیل کنیم، اظهار کرد: این جشنواره با حضور اقوام و گردشگران در سراسر ایران با آداب و رسوم متفاوت برگزار می‌شود که باید تلاش کرد تا با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب به بهترین نحو از آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای اجرای این جشنواره افزود: در برنامه‌ریزی های صورت گرفته، مباحث حفظ ارزش‌ها و حدود اسلامی به خوبی دیده شده بنابراین همگی موظف به رعایت شئونات اسلامی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی و پررنگ کردن یاد و خاطره شهدا در این جشنواره، بیان کرد: مجموعه میراث فرهنگی مسئول برگزاری این برنامه است اما بدون همکاری و حضور دستگاه‌های اجرایی به نقطه مطلوب نخواهیم رسید. از این رو ضرورت دارد دستگاه‌ها در این مکان مستقر شوند و تکالیف خود را اجرا و به خوبی مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای معرفی بهتر ظرفیت‌های استان علاوه بر مسائل فرهنگی و گردشگری نسبت به معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی استان نیز اقدام شود.

 دکتر دالوند در بخش دیگری از سخنان خود به همایش استانداران غرب کشور اشاره کرد و گفت: این همایش به منظور ایجاد تعامل و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها‌ در بحث گردشگری بین این استان‌ها برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه روز ملی خرم آباد ۲۰ شهریور همزمان با این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: برپایی این سه رخداد در اردیبهشت جاری را به فال نیک گرفته و امیدواریم بتوانیم به نحو مطلوبی از این ظرفیت در راستای معرفی استان بهره ببریم.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 778008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟