تشکیل 380 خانه هلال در استان اصفهان / ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمراستان  بالغ بر 10 میلیارد تومان است.

به گزارش رکنا از اصفهان،علی محمد هاشمی  در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته هلال احمر با اشاره به احداث 380 خانه هلال در استان اصفهان بیان کرد: از اهداف جمعیت هلال احمر کمک به تامین زندگی سالم، آماده سازی جامعه برای رفتار مناسب در زمان بروز مخاطرات، کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی است که در خانه های هلال دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه توسعه خدمات داوطلبانه در سال 1401 در دستور کار قرار دارد، گفت: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان اصفهان در سال 1400 بیش از 10میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حلقه مفقوده مراکز درمانی و بهداشتی، موضوع توانبخشی است، افزود: در این راستا توسعه و گسترش مشارکت های اجتماعی  وخدمات توانبخشی در شهرستان ها در دستور کار قرار داده شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در خصوص اقدامات هلال احمر با شیوع کرونا گفت:جمعیت هلال احمر  با شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالیت های شاخصی داشته است از جمله راه اندازی نقاهتگاه ها ،ارائه خدمات داوطلبین دررعایت پروتکل ها و اقدامات پشتیبانی در بیمارستان ها و ارائه خدمات در مراکزواکسیناسیون ها از دیگر اقدامات جمعیت هلا احمر در دو سال گذشته بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد جامعه تاب آور کاهش خطرات و همچنین برخورد موثر با مخاطرات از جمله رویکردها به شمار می‌رود،خاطرنشان کرد: سازماندهی فرماندهی امداد استان و همچنین به روز شدن تیم‌های عملیاتی در مدت اخیر انجام گرفت.

 

محمدهاشمی با بیان اینکه حلقه مفقوده مراکز درمانی و بهداشتی، موضوع توانبخشی است اظهارداشت: بر همین اساس توسعه خدمات توانبخشی بخصوص در شهرستان ها را در دستور کار قرار داده ایم.

 

وی با اشاره به فعالیت جوانان در هلال احمر خاطرنشان‌کرد آموزش مهارت های شخصی و زندگی در کنار کار تیمی و اجرای کارهای مهارتی از جمله فعالیت هایی که در این نهاد انجام می شود.

علی محمد هاشمی  ادامه داد: با وجود تحریم ها و مشکلات بوجود آمده در زمینه تامین واکسن کرونا ،هلال احمراقدامات خوبی را درزمینه تهیه و توزیع واکسن در مراکز بهداشتی سراسر کشور انجام داد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه آموزش مهارت های شخصی و زندگی در کنار کار تیمی و اجرای کارهای مهارتی از جمله فعالیت هایی است که دراین سازمان انجام شده است، گفت: در سال 1400 اولویت برنامه های هلال احمر کمک به ایجاد جامعه تاب آور و کاهش خطرو پاسخگویی موثر به سوانح بوده است.

 

وی ادامه داد: این سازمان در سال گذشته ارتباط بیشتری باNGO ها برقرار کرده و در این راستا تفاهم نامه هایی امضا کرده تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  اصفهان با اشاره باینکه درزمان بروز حوادث و بحران ها  جمعیت هلال احمر استان اصفهان مُعین تهران و همچنین جانشین تهران نیز می باشد، بیان کرد: هلال احمر اصفهان همچنین  در زمان بروز بلایا به استان های همجوار  پیشگام بوده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه  این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و 73 مورد حادثه در استان رخ داده که امداد رسانی شده است، گفت: 91 مورد حادثه کوهستان در سال 1400 در استان اصفهان پوشش داده شده است.

 

داریوش کریمی با بیان اینکه در استان هیچ کمبودی در زمینه خودروی آمبولانس نداریم، بیان داشت: در حال حاضر 283 خودرو آمبولانس و سه هزار و 875 نفر امدادگر و نجاتگر در سطح استان اصفهان برای امدادرسانی داریم.

 

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 777981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟