اصحاب رسانه قوی‌ترین گروه‌های جهادی استان قزوین هستند
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، رستمعلی رفیعی آتانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی در جمع رسانه‌های استان قزوین، با بیان اینکه سپاه برای خدمت به هم استانی‌ها در هر نقطه‌ای پای کار است، افزود: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در این استان با همت سپاه پاسداران از ۱۸ تا ۲۶ اردیبهشت در تمام شهرستان‌های استان برگزار می شود و در ۱۰ روز آینده قرار است اقدامات جهادی خوبی در این رزمایش انجام شود.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: رزمایش جهادگران فاطمی با ارائه برنامه‌ها و افق دید سال‌های آتی به نمایش گذاشته می‌شود و در ۱۰ روز آینده خبرهای خوبی در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی در رزمایش جهادگران فاطمی منتشر خواهد شد.

فرمانده سپاه استان قزوین افزود: تا به امروز هزار و ۱۷۰ گروه جهادی در حوزه‌های فعالیتی مختلف در استان قزوین شکل گرفته است، و بالغ بر چهار هزار و ۷۹۰ بسیجی پای کار بوده‌اند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی یکی از دستگاه هایی است که بهترین عملکرد را طی سال‌های اخیر ارائه داده و بالغ بر سه هزار و ۳۳۵ طرح در حوزه‌های آب، مسکن محرومین و برق در مناطق محروم و روستایی در حال اجرا است.

سردار رفیعی آتانی اظهار داشت: بسیج سازندگی در حوزه شهرهای برخوردار فعالیت ندارد و تمرکز خود را بر روی مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار داده است.

فرمانده سپاه قزوین گفت: همچنین این مجموعه در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خوش درخشیده و با تأسیس صندوق قرض الحسنه اشتغالزا با اختصاص ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات منجر به روی کار آمدن ۶ هزار و ۳۲ طرح و هشت هزار و ۸۲۴ شغل پایدار شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا به امروز ۴۵۳ هزار و ۳۱۰ بسته معیشتی شامل چهار هزار و ۶۵ دست کفش و لباس، ۳۸ هزار و ۹۲۷ بسته لوازم تحریر، ۵۲۸ تبلت و بیش از ۹۰ میلیون تومان بخشش اجاره بها صورت گرفته است.

فرمانده سپاه استان قزوین همچنین از ساخت ۸۲ باب مسکن احداثی، ۳۷۱ بازسازی مسکن، توزیع بیش از یک میلیارد تومان اقلام بهداشتی، ویزیت پزشکی بیش از ۱۸۰ هزار نفر از محرومان و آزادی ۳۳۰ زندانی جرائم غیر عمد خبر داد.

وی یادآور شد: خرید لوازم خانگی و مایحتاج خانواده، خرید جهیزیه، ارائه تسهیلات اشتغالزایی و نذر نان بخشی دیگری از خدمات بسیج سازندگی بوده است.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که روزهای سخت تحریم‌ها علیه ایران را با درس از کلاس عاشورا آسان خواهیم کرد، افزود: جهاد سازندگی با دایره عظیم بسیج، امروز مفهوم تازه‌ای پیدا کرده و از ابتدای روی کار آمدنش تا به این لحظه منشأ خیر و برکت بی شماری برای کشور بوده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: جهاد سازندگی منحل نشده و تنها قالب آن تغییر یافته و ماهیت وجودی آن هنوز پابرجاست.

وی گفت: در صحنه عملی باید مسئولان ارشد کشور و قانون‌گذاران به این نتیجه می‌رسیدند که نیرو، مدیریت و فکر جهادی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با ابلاغیه‌ها، دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال همه افرادی که در جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، اگر از مرزهای کار اداری و دستورالعمل ها عبور کنند و با روحیه جهادی وارد عمل شوند نیروهای جهادی ما خواهند بود از این رو، روحیه جهادی را عاملی برای توسعه می دانم.

فرمانده سپاه صاحب الامر "عج" استان قزوین خاطرنشان کرد: با اجرای رزمایش‌های مومنانه تاکنون، ۴۵۶ میلیارد تومان در استان قزوین جمع آوری شده و در قالب‌های مختلف همچون بسته معیشتی، لوازم التحریر، خدمات آموزشی، مسکن، ویزیت رایگان، اهدای خون و آزادی زندانیان به تعداد ۳۳۰ نفر و ... به مردم نیازمند مساعدت شده است.

وی اضافه کرد: در سابقه هیچ شهر و استانی به جز قزوین نداشتیم که در یک روز ۱۰۰۰ کامیون کمک مردمی به سمت جبهه رفته باشد که باید قدردان مردم باشیم و برای ارائه خدمت شبانه‌روز تلاش کنیم و کسی حق ندارد به قله خدمت به مردم نگاه کند و استراحت کند

 

 

 

کدخبر: 777894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟